01 Oktober 2018  -  Lissabon

​

Vannacht een redelijk koele nacht achter de rug en dus prima geslapen.

Vanmorgen eerst weer even broodjes gehaald en wat gegeten.

Daarna wat onderhoudswerkzaamheden verricht, wc geleegd, nieuw water ingenomen, was opgevouwen en bedden gelucht.

Want morgen gaan we weer op pad richting de Algarve, niet zo heel ver want de dagen van de lange ritten ben ik wel even zat die doen we op de terugweg wel weer. We zakken een kilometer of 200 af richting het zuiden.

​

Voor de rest hebben we in de ochtend wat onder de luifel gezeten want het begon alweer behoorlijk heet te worden.

Sjors heeft zijn tas ingepakt en alvast via internet ingecheckt op zijn vlucht van morgenochtend.

​

Tegen een uur of 4 hebben we een taxi genomen naar de stad. Daar hebben we nog even op een terras gezeten met een biertje en een snekkie en we hebben gelijk nog even wat gegeten in de stad.

​

Tegen 7 uur hebben we Sjors in een taxi geduwd richting een hotel op het vliegveld.

Dan hoeven we morgenochtend vroeg niet meer te stressen of we wel een taxi kunnen krijgen en of die dan ook nog niet eens vastloopt in het verkeer.

​

Daarna zijn wij nog even naar de oever van de Taag gelopen waar we hebben zitten kijken naar de zonsondergang ... hoe romantisch. Daarna zijn wij ook weer in de taxi gestapt richting de camping. De chauffeur stonk nog erger naar de drank dan wij met bijbehorende rijstijl. Tot overmaat van ramp kwamen we in de file terecht voor het voetbalstadion. We hebben er zeker een uur over gedaan. Maar voor een tientje hebben we halve stad gezien en hebben we ieder sluipweggetje van Lissabon gehad.