02 September 2015   -  Maisonnay

Vanmorgen vroeg opgestaan om de reis te vervolgen. We hebben het ontbijt ritueel overgeslagen en na een bak koffie op pad gegaan. Beetje wurmen om van het plekje af te komen maar dat ging uiteindelijk goed. Gelukkig scheen het zonnetje weer uitbundig vandaag.

We waren binnen 5 minuten op de betaalweg, en na een uurtje of 3 rijden waren we Bordeaux voorbij. Na Bordeaux zijn we de snelweg af gegaan om de route Nationaal te nemen. Die RN is prima en rijdt lekker door. Daarnaast scheelt het een kleine € 50 op dat stuk. Alleen onvoorstelbaar veel vrachtverkeer. Het is ongelooflijk hoeveel rotzooi wij met z’n allen over de aardbol vervoeren. Kilometers aan vrachtwagens, even een vrachtwagen inhalen is er niet bij, maar 50 tegelijk.

Onderweg even gestopt bij een Intermarché om nog een boodschapje te doen. We stonden op de parkeerplaats van de winkel onder een prachtig mooi afdak van zonnepanelen in de schaduw. Toen hebben we maar eens  besloten om eens even rustig wat te eten en er eens niet een kilometervreter dag van te maken. Dus gaskraan aan, soepje gemaakt met een salade en rustig ons mik vol gedouwd. Na het eten kreeg ik een onbedwingbare trek om even een uurtje te gaan liggen. Dus zo gezegd zo gedaan, even heerlijk een tukkie gedaan.

Na het tukkie voelde ik mij weer helemaal op en top. Onze weg vervolgd richting Maisonnay waar een oud-collega van mij, Bart & Christa Beydals, een hotel, restaurant, camperplaats en winkel in antiek heeft.

Bij aankomst een biertje gedaan en vervolgens was er werk aan de winkel. De satelliet installaties in zowel het woonhuis als zijn camper waren van slag. In ieder geval  1 van beide apparaten weer aan de praat gekregen. Daarna hebben we heerlijk zitten eten met een wijntje erbij, dus een gezellige avond gehad.

Morgen gaan we niet zo vroeg op pad. Het doel is Parijs voorbij en dan zien we wel weer hoe of wat, we hebben nog 3 dagen om thuis te komen.