12 - 15 April 2018  -  Wijk bij Duurstede

DONDERDAG 12 April

​

Na een lange winter van wachten op een beetje knap weer kon de camper weer van stal.

De afgelopen week wat kleine klusjes gedaan zoals banden op spanning gebracht, een nieuwe wieldop gemonteerd en alle spullen er weer ingelegd, verder de radio spullen weer in gereedheid gebracht.

Woensdagavond nog wat laatste boodschappen gedaan, bedden opgemaakt en alvast nog wat spullen in de camper gegooid.

​

Vanmorgen rond 9 uur de camper gehaald, fietsen erin, gasfles gemonteerd en de watertank gevuld.

Tegen uur of 11 reden we weer de straat uit, onderweg een stoppie gemaakt bij een camperzaak en nog even rustig een broodje gegeten langs de kant van de weg.

​

Op de camping aangekomen waren we alweer snel gesetteld.

Binnen de kortste keren hadden we alle systemen weer snel op de rails.

Behalve het koffiezetapparaat, daar stroomde het water aan alle kanten uit behalve waar het uit moest komen.

Dus ben ik snel op de fiets gesprongen en mijzelf bij de Blokker in Wijk vervoegd.

​

In de middag hebben we lekker een neut gedronken en ons kostelijk vermaakt met een buurman die zijn caravan met voortent aan het optuigen was. Dit gebeurde met een centimeter in de hand, want alles moest op de millimeter precies staan. Dat leverde uren kijkplezier op.

VRIJDAG 13 April

​

Vanmorgen heerlijk uitgeslapen tot half 8.

Ik heb vannacht in het logeerbed gelegen want Sandra is gezegend met een hele nare slijmbeurs ontsteking in haar heup en ligt nogal ongemakkelijk. Daarnaast is ze de halve nacht wakker, dus leek het mij beter dat ze het bed voor haarzelf heeft.

​

In de ochtend wat met mijn radio gerommeld en Sandra nog wat uitgeslapen.

Daarna zijn we op de fiets gestapt en naar Wijk bij Duurstede gefietst, wat hier een kilometer vandaan ligt, voor een boodschap.

Voor Sandra geen groot succes en dus zijn we onderweg nog een keertje gestopt.

Tussen de middag gezellig een broodje gegeten in Wijk in een restaurantje.

​

Tegen een uur of 6 kwam Floris om mijn kleine vriendje te brengen voor het weekend.

Nou die had het helemaal naar zijn zin op de campong ... geiten, fiets en vooral veel stenen.

Nog even 6 pannenkoeken naar binnen geschrokt en toen naar bed, maar dat was nog even een dingetje om die geinponem in slaap te krijgen maar om 10 uur was hij dan uitgeschakeld.

Nog even wat TV gekeken en toen zijn de oudjes ook plat gegaan, je weet maar nooit.

ZATERDAG 14 April

​

Vanmorgen om half 8 wakker geworden.

De kleine man aangekleed en samen een broodje gegeten.

Hij was om 6 uur vanmorgen alweer aan het spoken geslagen, waardoor er om 12 uur alweer dikke gapen kwamen.

Dus rap weer plat, en ik op de fiets gesprongen voor een harinkje en wat boodschapjes van de Appie hier in de buurt.

De rest van de middag achter het kleine mannetje aangehobbeld.

Bij de koeien en schapen hier in de buurt gekeken en nog wat rond gerommeld op het veld.

Tegen 8 uur is hij weer plat gegaan en hebben wij nog wat voor de TV gehangen, dodelijk vermoeid.

ZONDAG 15 April

​

Vanmorgen weer om half 8 wakker geworden.

En gelukkig, ondanks de uitstekende voorspellingen, regende het weer.

We zijn nog even in bed blijven liggen TV kijken en helemaal niets gedaan.

Rond een uur of 11 kwamen de rechtmatige eigenaren mijn vriendje weer ophalen en hebben wij daarna een lap door de tent gehaald. Tegen een uur of 1 zijn wij ook weer richting huis vertrokken, waar we om 3 uur weer aankwamen.

Camper weer in de stalling en tot de volgende keer maar weer.

Komende vrijdag gaat hij voor een nieuwe distributieriem naar de garage .... ouch !