16 Augustus 2015   -  St. Maure

Vanmorgen om 7 uur wakker geworden, een record. Ik heb in lange tijd niet meer zo lang geslapen. Na een bak koffie en een boterham zijn we om 8 uur vertrokken. Lekker vroeg en hopend op weinig verkeer

We kwamen uit  een hoek waar we eigenlijk nog nooit geweest waren, we zijn via het westen op Antwerpen aangereden. We vonden het wel verdacht rustig op de weg richting Antwerpen. Plotseling stonden we voor de poorten van de Liefkenshoek Tunnel en moesten we € 19 tol betalen, er was geen weg meer terug. Dit was de slechtste € 19 die ik ooit heb uitgegeven. De tunnel was nog geen 500 meter lang en 80% van de verlichting deed het niet. Daarnaast was het wegdek dusdanig beroerd dat ik mijzelf vertwijfeld afvroeg of we er verstandig aan gedaan hadden de achterkant met schroefjes in plaats van slotbouten te repareren. Het leek wel of de hele keet uit elkaar rammelde.

Maar goed van Antwerpen verder niet veel terug gezien. De reis verliep voorspoedig en het was erg rustig op de weg vanwege het feit dat dat er geen vrachtverkeer was toegestaan. Onderweg nogmaals een kleine omissie. We werden ingehaald door een fossiel in een auto met caravan. Deze was echter vergeten dat ze een caravan achter zich had hangen en dus moesten we voor de 2e keer in twee dagen de vluchtstrook opzoeken omdat ze strak voor mijn neus invoegde, de caravan gemakshalve vergetend.

Parijs was ook erg rustig en daar waren we binnen 40 minuten doorheen. Tegen 4 uur begon ik het zat te worden en kwamen we de afslag St. Maure tegen. We waren daar al eens eerder op een camping geweest dus zijn we daar de weg af gegaan.

De camping was bijna leeg en we konden zelf een plekje uitzoeken. Maar binnen een half uur kwam er een stel wat prompt boven op onze lip ging staan met een tent. Nog een uur later kwam er een verwarde camperaar die dacht dat hij zijn camper daar nog eens tussen kon wurmen. Deze hebben we met dodelijke blikken verjaagd. Die is toen maar achter ons gaan staan, uiteraard wel zo dicht mogelijk tegen ons aan.

We zouden nog even journaal kijken maar de automatische schotel heeft het opgegeven en blijft zoeken naar satellieten en vindt niets. Ik vermoed een kabelbreuk of iets met de software, die er overigens net nieuw was in gezet. Een probleem voor later. We hebben nog een biertje gedronken en wat gegeten om daarna dodelijk vermoeid naar bed te gaan.

Morgen nog 550 Km naar Noord Spanje. Daar hebben we een camping uitgezocht waar we minimaal 2 dagen blijven voordat we weer verder gaan.