16 Augustus 2018  -  Bunnik

DONDERDAG 16 Augustus

​

Vanmorgen tegen een uur of 10 de camper opgehaald en thuis de laatste spulletjes erin gegooid.

Tegen een uur of 11 zijn we vertrokken richting Bunnik.

Om een uur of half 1 kwamen we aan en kregen we een mooie grote plek.

Stroomkabeltje erin, stoeltjes uitklappen, koffiezetapparaat operationeel gemaakt ... klaar.

Om 1 uur zaten we aan de koffie.

​

In de middag lekker buiten gezeten, niet te warm en niet te koud ... Gin Tonic erbij en lekker ontspannen.

​

In de namiddag nog even iets te eten gehaald in Houten bij de Jumbo.
Sandra heeft haar auto mee, want ik ga zaterdag naar een Clubdag van de radioclub hier in de buurt.

In de avond het gebruikelijke ritueel, beetje tv kijken, muggen jagen en klappen en ik wat met mijn radio rommelen.

Lekker op tijd naar bed gegaan.

VRIJDAG 17 Augustus

​

Vannacht wakker geworden van een paar flinke klappen onweer en een behoorlijke stortbui regen.

Maar die was al snel weer over en vielen we weer in slaap, om pas om 8 uur weer wakker te worden.

​

In de loop van de ochtend de fietsen uit het hok gehaald en tegen een uur of 12 richting Houten gefietst.

Daar hebben we de trein naar Utrecht gepakt om te gaan winkelen, de voorraad kleding voor de vakantie  moest worden aangevuld en/of vervangen.

​

Na 1,5 uur hadden we er allebei alweer riant tabak van dat stompzinnige gezeul langs winkels en kledingrekken, en dus zijn we weer naar Houten terug gegaan. We zullen de zoektocht on-line voortzetten.

In Houten aangekomen zijn we neergestreken op een terrasje voor een biertje en een bitterballetje.

Daarna nog even een boodschapje gedaan en weer richting de camping gefietst.

​

De rest van de middag lekker buiten gezeten.

ZATERDAG 18 Augustus

​

Vanmorgen rond een uur of 9 richting Odijk getogen voor de Surplus Radio Society Dumpschool.

Dit is een knutseldag voor oude leger radioapparatuur.

De hele dag doorgebracht met gelijkgestemden die zich met veel enthousiasme op mijn AN/GRC9  stortten.

​

Deze oude radio is al 75 jaar oud en had al zo'n 30 jaar niet aangestaan.

Helaas bleek één van de kabels dusdanig verdroogd dat de zaak sluiting maakte.

De ontvanger deed het nog wel maar de zender vertikte het vanwege voornoemd probleem.

De Dynamotor, dit is een dynamo die zeer hoge spanningen kan opwekken, begon lichtelijk te roken en moet voorzien worden van nieuwe onderdelen.

Tegen een uur of 4, een stuk wijzer geworden, weer naar de camping gereden.

​

's Avonds kwam de afdeling Roosendaal Barbecueën en hebben we nog lang buiten gezeten.

ZONDAG 19 Augustus

​

Vanmorgen een lazy sunday morning, uitgeslapen wat gekeuteld en ouderwets broodjes gebakken en een eitje gekookt.

Daarna bleek het water op te zijn, dus nog even een paar liter in de tank gegooid.

Daarna bleek dat het kraantje van de keuken om de één of andere reden de geest had gegeven.

Dus maar weer een nieuwe halen.

​

Helaas stond de afwas van gisteravond er ook nog inclusief barbecue.....nooit leuk.

Maar weer besloten om alles in een vuilniszak te kwakken en deze thuis door de afwasmachine te halen.

​

Tegen de middag hebben we een lap en een stofzuiger door de tent gehaald en zijn we om een uur 2 vertrokken richting huis.

Om een uur of 4 waren we weer thuis.