16 September 2018  -  Arromanches

Gisteravond om half elf naar bed gegaan en vanmorgen om half negen wakker geworden, daar doe ik thuis 2 nachten over.

Tegen een uur of half tien zijn we weer op pad gegaan, de tank gevuld ... $$$$ .... en gaan maar weer.

​

Eerst hebben we het Pegasus memorial museum bezocht waar we zo'n 1,5 uur hebben rond gestruind tussen de ouwe meuk.

Een erg leuk en een mooi verzorgd museum.

Het grappige was dat ik weer door de Tomtom werd gefopt, op exact hetzelfde punt als in het voorjaar toen we hier ook waren.

Op precies hetzelfde punt moeten keren.

​

Tegen de middag zijn we aangekomen in Arromaches-les-bains.

Prima camping met riante plek, waar we een paar jaar geleden ook al eens geweest zijn.

Eerst een paar uurtjes voor de camper zitten epibreren tot een uur of 4.

Daarna maar even onder de douche gesprongen, want 's avonds is het daar al te koud voor.

​

Vervolgens zijn we naar het dorp gestrompeld waar we nog een museum hebben bezocht.

Nog even op een bankje gezeten in de zon aan het strand en daarna oorlogsmoe weer naar de camper gelopen.

Een koud biertje gedaan en omdat het culinaire zondag is in Frankrijk een bamisoepje opgewarmd.

​

In de avonduren wat aan mijn radio gerommeld, tv gekeken en de website bijgewerkt.

​

Morgen gaan we een grote toer maken langs de rest van het oorlogstuig en bijbehorende begraafplaatsen.

Het doel is uiteindelijk de campong van Sainte Mere Eglise.