17 September 2016   -  Lissabon - Portugal

Vanmorgen maar even snel de stofzuiger door de tent getrokken en een dweiltje want de camperbaas is onderweg.

Rond de klok van 1 uur naar de weg gelopen want daar zou de bus naar de stad gaan.
Na geharrewar en uiteraard op de verkeerde plaats te hebben staan wachten kwam er gelukkig een taxi voorbij.
Dus in de taxi gesprongen en ons in het centrum van de stad laten afzetten.
Een ritje van ongeveer 40 minuten voor 13 euro, dat is nog eens zaken doen.

In de stad aangekomen een stukje gewandeld en plaats genomen op een terras met een koud biertje.
Wanneer je denkt dat Amsterdam vol met gekken zit moet je hier eens een kijkje komen nemen, er loopt hier voor 100 jaar GGZ rond.
Verder barst het hier van de zonnebril verkopers en weet ik wat nog meer voor onbenullige rotzooi.
Na een tijdje weer doorgelopen en nog wat van de stad bekeken.

Rond half 5 opnieuw een taxi op de kop getikt welke ons wederom in drie kwartier naar het vliegveld bracht voor een tientje.
Op het vliegveld aangekomen, we waren uiteraard veel te vroeg, plaats genomen in de Heineken bar waar we even snel een patatje met een biertje hebben genomen.
Rond 6 uur kwam de camperbaas aan welke we vrij snel konden onderscheppen.

Wederom een taxi genomen, maar nu naar Bairo Alto.
Bairo Alto (de oude stad) is een populaire bestemming.
Het zijn allemaal piepkleine straatjes vol met barretje, restaurantjes en terrasjes.
We hebben ons af laten zetten op een plein, wiens naam mij even ontschoten is, met uitzicht over een groot deel van de stad.
Erg gezellig met straatmuzikanten en biertapjes.
We hebben heerlijk op een bank gezeten, naast een Fado zanger,en maar weer een bekertje bier gekocht met een schaaltje chorizo worst.
We hebben daar een uurtje naar de zonsondergang zitten kijken, werkelijk een prachtig uitzicht over de stad en de rivier de Taag.

Toen de zon onder was zijn we de wijk ingelopen en hebben we een terrasje uitgezocht.
Daar hebben we een overheerlijke schaal met alerhande vis besteld.
Inktvis, sardines, zwaardvis, zeebaars, tonijn en zalm en uiteraard een flesje vinho verde.
En dit alles tegen de prijs van een Big Mac menu in Nederland.

Na het eten wilde we eigenlijk wel terug en hebben we de kroegen gelaten voor wat ze waren.
Wederom een taxi op de kop getikt, deze keer een vrij bijzondere.
Volgens ons was de man rechtstreeks met zijn taxi uit Afrka komen rijden en was in Lissabon voor zichzelf begonnen.
Op een gegeven moment reden we op de snelweg tegen een heuvel op en hadden we het idee dat we er uit moesten om te gaan duwen.
Alle lampjes op het dashboard begonnen te branden van zijn handrem tot zijn voorgloeilampje en weet ik wat nog meer.
Met zuchten en steunen zijn we boven gekomen, daarna weer de berg af met ijzingwekkende snelheid te meer omdat de remlampjes bleven branden.
Maar goed toch de camping weer bereikt.

Sandra nog even ingecheckt en zijn we bekaf naar bed gegaan.
Wel weer even wennen dat ik niet meer breed uit kon liggen.