24 Augustus 2015   -  Madalena

Vanmorgen wakker geworden van een bulderend geluid. Dit bleek de oceaan te zijn die hier op 300 meter vandaan is. Ook scheen het zonnetje lekker op de camper, dus dat was in ieder geval een goed begin.

Eerst maar eens broodjes gehaald bij het winkeltje. Na het eten de fietsen van het rek gehaald. Die waren nogal smerig geworden na de rit van gisteren, evenals de camper. Lapje er over en gaan..

Rond 10 uur op het stalen ros gesprongen en eerst maar eens naar de zee gereden. Langs de kust loopt een prachtig fietspad. We zijn eerst links afgeslagen richting het zuiden. Na een uurtje zijn we even gestopt bij een strandtent voor een kopje koffie met uitzicht op zee. Heerlijk in het zonnetje gezeten naar de enorme golven zitten kijken onder het genot van een espresso van € 0,50. Kun je nog eens een bakkie voor nemen.

Na een half uur zijn we richting noord gaan fietsen in de richting van de stad Porto. Het fietspad is werkelijk prachtig, hij loopt langs het strand en door parkjes. Het is hier echt mooi, schoon en goed onderhouden. Het strand ziet er ook overal uitstekend uit. Mooi zand en geen papiertje of vuiltje te vinden. Onderweg kwamen we door een vissersdorpje en daar zijn we even gestopt, in eerste instantie voor een biertje. Maar al snel begonnen we trek te krijgen aangezien overal mensen bezig waren met de barbecue om visjes te grillen. En dat gewoon voor de deur in kleine straatjes.  Dus hebben we gelijk maar wat gegeten. Heerlijke Sardines, en Sandra een pen met inktvis en gamba’s. Ook weer voor een paar knaken.

Na het eten zijn we weer verder gefietst langs de rivier de Douro naar Porto. Ook hier liep een prachtig houten fietspad. Onderweg nog even staan kijken bij een Portugese wasserette. Een gebouwtje met een zwembad in het midden waar wat ouwe vrouwen de was stonden te doen.

In Porto aangekomen een rondje gelopen en daarna maar weer terug gefietst, want we hadden toch een aardige afstand gereden. Na een uurtje of 3 terug fietsen waren we tegen 5 uur weer op de camping. Het was heerlijk koel onder eucalyptus bomen en het ruikt hier heerlijk. We bleken wel rood verbrand te zijn.

Het plan is om morgen met de bus naar de oude binnenstad van Porto te gaan. We hebben hier voor 2 dagen geboekt maar we blijven nog maar een paar dagen want het is hier prachtig mooi en je kunt hier goed fietsen. Tenslotte dan weet je waarom je 2500 Km hebt gereden.