02 Oktober 2017  -  Vartholomio - Griekenland

​

Vanmorgen was het weer zover, om 6 uur wakker.

Om half 8 eerst even een brood gehaald en de camping afgerekend.

Tegen 8 uur begonnen met de vertrekprocedure.

Om 9 uur weer de weg op, het blijft een gekkenhuis hier, 99% van de tijd rijden we op de vluchtstrook om die Griekse

verkeersterroristen voorbij te laten gaan. Van fiatjes tot vrachtwagens en bussen.

​

Omdat de afstanden hier niet echt schokkend zijn hebben we rustig aan gereden, het was vandaag zo'n 65 kilometer.

Onderweg nog even gestopt voor een kopje koffie bij een koffietentje.

We moesten en zouden de cake van oma proeven, dus vooruit maar ... doet u er dan maar een stukje cake bij.

Wat bleek de cake was doordrenkt in honing, en niet zo'n beetje ook.

Onze kiezen rammelden ... zo zoet, maar wel lekker....een klein stukje dan.

Bij het afrekenen gaf ik een kleine fooi waarvan de dame zo onder de indruk was dat we nog meer van zooi meekregen voor onderweg. De mensen zijn hier allemaal reuze vriendelijk, bij het enge af, ze rennen de benen onder hun lijf vandaan voor je.

​

Tegen het middaguur kwamen we aan bij camping Ionion Beach, we mochten zelf een plek uitzoeken.

Het is denk ik de mooiste camping die ik ooit gezien heb, alles is tiptop in orde.

De sanitair gebouwen zijn van het type Hilton hotel en er lopen de hele dag tuinmannen rond om alles te onderhouden.

Er is een mooi zwembad, strand, poolbar en restaurant.

De camping is voor 75% gevuld met alleen maar Duitsers.

​

Er ging vandaag wel een kleinigheidje mis, in de review van de camping had één of andere malloot geschreven dat er 2 supermarkten waren op 5 minuten wandelen. Nou die waren er dus niet...Er is niets in de buurt.

Gelukkig heeft de camping een klein winkeltje waar we wat benodigdheden konden kopen..

Dus dat werd een uitsmijter, morgen maar even iets in het restaurant eten, en donderdag vertrekken we weer dus dan gaan we op zeker eerst even op zoek naar een Lidl (één van de weinige supermarkten in Griekenland).

​

Vanmiddag een beetje een luie middag gehouden en 's avonds even op het strand naar de zonsondergang zitten kijken.

Recht tegenover ons ligt het eiland Zakynthos.

​

Vanavond toen het donker werd wat aan de website zitten rommelen en tv gekeken.

We staan wel mooi onder de bomen, maar hebben nog net een gaatje voor ASTRA 1 zodat we BVN kunnen kijken, ASTRA 3 zit net achter de takken helaas.