06 Oktober 2017  -  Koroni - Griekenland

​

Vanmorgen op tijd opgestaan en de zaak weer opgeklapt.

Even snel de stofzuiger en een dweil door de tent gehaald want het plekje bestond voornamelijk uit heel fijn stofzand.

Tegen 9 uur waren we weer op pad richting Pilos en Koroni, deze plaatsen liggen in het zuiden.

Het eerste gedeelte van de reis begon met kleine bergweggetjes en dorpjes, een mooie tocht.

De wegen zijn hier in deze regio dusdanig slecht dat je gemiddeld niet harder gaat dan zo’n 50 km/u.

Op zich is het wel te doen, maar snelheid maken is er niet bij.

Nogmaals het verkeer is hier op zijn minst vreemd, maar het is niet zo dat er waanzinnig gereden wordt.

Daarnaast beginnen er steeds meer spullen los te rammelen in de camper.

Dus morgen maar eens een schroefjes aandraai dag houden.

Rond het middaguur kwamen we aan in Pilos.

Op het oog een leuk vissersdorp, in de praktijk het Volendam van Griekenland.

Kortom bijzonder toeristisch, even een kop koffie genomen en weer abmarsch gehouden.

Hoe zuidelijker we kwamen hoe smaller de weggetjes werden en hoe hoger de bergen en hoe rotter het wegdek werd. We kregen zelfs nog een regenbui op ons dak, waar die nou vandaan kwam ? Die duurde zo’n 15 minuten en weg was hij weer. Daarna weer de zon, de airco hebben we zelfs vanmiddag aangezet. Maar goed ook want die had ik net voor veel knaken laten repareren.

​

Onderweg de camper nog even langs een verlaten strand gezet en hebben we even een boterhammetje zitten eten.

We zouden eigenlijk iets in Pylos gaan eten maar daar zaten de terrassen vol of de tent stond ons niet aan.

Tegen 4 uur kwamen we in Koroni aan, we werden zoals hier gewoonlijk gezoend en omhelsd door de campinghouder, de mensen zijn hier zo vriendelijk.  We mochten zelf een plekje zoeken want die waren er genoeg. De eerst plek was zo scheef als een hoeren toeter. Dus verkassen maar. De tweede plek was waanzinnig stoffig, dus verkassen maar. De derde plek stond vol met bomen zodat we de satelliet niet aan de gang kregen, dat is momenteel wel lekker omdat het om 7 uur al donker wordt. Dus nog maar een keer verkassen. De vierde plek voldeed aan alle verwachtingen. Op zich een prima camping maar de tand des tijds begint hier wel te knagen. Maar dat geldt zo'n beetje voor het hele land. Alles is oud ... maar wel schoon, op de campings dan.

​

's Middags hebben we nog heerlijk in het zonnetje gezeten.

Vanavond een pannetje nasi gebakken.
De rest van de avond heb ik wat aan de website gewerkt en met mijn radio gerommeld.

Sandra helemaal gelukkig met 20 kanalen tv waar niets op bleek te zijn.

​

Het was vandaag half bewolkt maar toch lekker warm rond de 26 graden.