15 Mei 2017  -  Dover Engeland

Vanmorgen op tijd opgestaan, het piste van de regen. Dus snel de spullen opgepakt en nog even een stofzuiger en dweiltje door de tent gehaald.

Inmiddels uitgevogeld hoe we de kleine weggetjes moesten ontwijken, maar dan wel dwars door de stad. Hier was het uiteraard behoorlijk druk, maar uiteindelijk zijn we er uitgekomen. Na een uurtje zaten we op de M4 naar London.

Bij Londen de M25 op en zuid langs Londen. Dit is over het algemeen een vrij drukke weg, maar aan onze kant viel het mee. Aan de andere kant stond het over een kilometertje of 10 muurvast.

​

Rond 2 uur in Dover aangekomen, daar hebben we een prachtige plaats gevonden op een grindplaats. Komt mooi uit want we hebben binnen alles net een beetje grasvrij. Volgens de ASCI heeft de camping een restaurant en Wifi. Uiteraard was de Wifi net even stuk en het restaurant bestond uit een shabby Engelse schuur met een Diner Lady van 80 die een frituurpan en vettige bakplaat  bediende in een bloemetjesschort. Dus vanavond maar weer eens een simpele maar beproefde camping macaroni in elkaar draaien. Gelukkig kregen we de TV nog wel aan de praat op Digitenne, dus 200 kanalen om langs te zappen. We kunnen ook nog uit het raam loeren naar de trein, want de Eurostar komt op 100 meter van de camper voorbij.

​

Het weer in Dover is redelijk, bewolkt maar droog en een licht briesje dus goed uit te houden. ’s Middags is Sandra even in de UWV stand gegaan en heb ik wat met mijn radio zitten rommelen.

​

Na het eten nog even een tukje gedaan en de rest van de avond wat TV gekeken en met de radio gerommeld. Morgen gaan we proberen een bootje eerder te nemen zodat we op een redelijke tijd aankomen. De klok gaat ook weer een uurtje vooruit dus misschien kunnen we wat winnen. De overtocht duurt  zo’n 2 uurtjes.

​

Het plan is om morgen naar Oud Gastel te rijden en daar nog een nachtje te blijven zodat we de kleine man nog even kunnen zien.