USA East Coast Tour Mei 2011

Week 1

Op dit Weblog vind je het verslag van onze roadtrip van New York naar Key West.

De site is ingedeeld in 3 weken.

Daarnaast vind je foto’s die een beeld geven bij het verhaal

03 Mei 2011 - New York

​

Vanmorgen vroeg om 06:15 zijn we richting Schiphol vertrokken, omdat we 3 uur van te voren aanwezig moesten zijn. Ik had de dag van te voren geprobeerd om in te Checken, maar ik bleek op de Hit List van de Amerikanen te staan zodat dat niet lukte. Er waren vreemde zaken aan de hand ik moest zelfs bij een speciale balie in checken. De rij was maar 1,5 uur lang zodat het een goed begin van de dag was. Gelukkig vertrok het vliegtuig wel op tijd. We zijn om 11 vertrokken en de vlucht duurde 7,5 uur. Het was dus een ontzettend lange zit, gelukkig had ik wel extra beenruimte kunnen regelen. We kwamen hier om half één plaatselijke tijd aan. Vervolgens zijn we op de trein gestapt naar ons hotel. Het hotel ligt op een uitstekende locatie midden in de stad, tegenover Maddison Square Garden, maar voor de rest is het een varkensstal. Maar goed, we komen niet voor het hotel dus die gebruiken we alleen om te slapen en te douchen. Vanmiddag hebben we nog een uurtje of 5 rond gesjouwd door de stad, en we gaan maar vroeg naar bed, want het was een lange dag. Vanmiddag hebben we wat op Time Square gezeten en het plan is om morgen Ground Zero te bezoeken. De stad op zich vind ik eerlijk gezegd qua infrastructuur een beetje (veel) vergane glorie, en uiteraard alles schandalig duur. Ik denk dat we 1 dag meer dan genoeg vind om hier te blijven. Goed dat was hem voor vandaag want we zijn bekaf.....Het is nu 19:00 uur en eigenlijk al 01:00 uur NL tijd.We hebben geen internet in het hotel zodat we bij Mc Donalds naast het hotel koffie moeten gaan drinken en daar de zaak moeten uploaden.

04 Mei 2011 - New York

​

We hebben geslapen als een koe, want het enige wat klopt in het hotel is het bed. Maar om half vier vanmorgen werden wij door de Jetlag gewekt. Na een uurtje TV te hebben gekeken zijn we  maar op pad gegaan. Eerst zijn we even naar het Empire State Building gelopen wat om de hoek is. Daarna zijn we doorgelopen naar Ground Zero, wat zo’n kilometer of 10 hiervan verwijderd is. Daar was een enorm spektakel los gebroken. Het stond er vol met TV wagens want morgen komt Barrack Osama op bezoek. Maar inmiddels begon het aardig te plensen, en niet zo’n klein beetje ook. Het hoosde echt en dat heeft het de rest van de dag ook vol gehouden. We waren tot op ons hemd nat en koud. We waren nog van plan met de ferry naar Ellis Island te gaan, of een Hop On Hop Off bus te nemen maar dat ging echt niet. We hebben zelfs een taxi terug genomen omdat we liepen te blauw bekken. In de middag nog een paar warenhuizen in gestrompeld maar ook daar waren we snel zat van. Dus toen maar even een Ierse Pub in gedoken voor een paar biertjes. Toen we op ons horloge keken was het nog maar 2 uur, het leek wel of we al 2 dagen op pad waren. Dus maar even naar het Hotel om droge kleren aan te trekken. Maar de combi zeiknat, biertje en nog steeds niet gewend aan de tijd heeft ons doen besluiten om even een tukkie te doen van een uurtje. Het plan is om, als het tenminste niet meer zo plenst, vanavond nog even lichtjes te gaan kijken op Time Square en eventueel nog een wandelingtje te maken door Central Park. Zoals eerder gezegd het hotel is - Kwalitatief Uitermate Teleurstellend - Maar ..... de ligging is perfect. Alle bezienswaardigheden zijn binnen loopafstand. Vanavond is er weer een vroege bed sessie gepland aangezien ik morgenochtend zo vroeg mogelijk naar Washington wil vertrekken. We moeten eerst weer terug met de trein naar het vliegveld om onze auto op te halen. Goed we hebben New York dus gezien, althans de belangrijkste zaken ..... Ik zou zeggen geef mij maar Amsterdam :) ... Wij hebben niet kunnen ontdekken waarom je 7,5 uur in een vliegtuig zou moeten zitten om dit te zien. Uiteraard leuk geweest te zijn, maar als we hier nooit meer komen dan is er geen man overboord. We kijken wel uit naar onze rondrit en Washington waar we meer van verwachten.

05 Mei 2011 - Trip naar Washington

​

Gisteravond werd het gelukkig toch nog droog en zijn we naar Central Park op en neer gelopen. Onderweg nog even wat rond gekeken op Time Square en Broadway. Daarna nog even iets gegeten in de Ierse pub naast het hotel en vervolgens weer vroeg naar bed gegaan, het was weer een lange dag voor de oudjes :) Vanmorgen om half 7 zijn we naar het vliegveld vertrokken, met de trein, om onze auto op te halen. Een hoop gehannes en gelul met treinkaartjes, maar we zijn aangekomen. Bij het autoverhuur bedrijf aangekomen werd ik verleid om, met bijbetaling van 100 euro voor drie weken, een upgrade te nemen op de huurauto. Uiteindelijk zijn we met een Leopard 2 Tank (Chevrolet Tahoe) vertrokken. Echt een geweldig ding, het ding zoeft over de weg en de ruimte die je hebt ... Overmorgen ga ik tanken en dan zal ik jullie de score laten weten. Goed, we zijn dus vertrokken vanuit New York en zijn door Maryland gereden. Op zich weinig spectaculair, veel snelweg. Gelukkig had ik mijn GPS bij mij en zijn we gewoon af en toe de weg af gegaan. GPS is voor mij de uitvinding van de eeuw. Je rotzooit maar wat aan en uiteindelijk kom je waar je wezen moet. Vandaag even koffie gedronken in een dorpje met een een heel mooie.....Begraafplaats (zie de foto’s van vandaag). Ons hotel in Washington ligt vlak bij Capitol Hill. Nadat we aangekomen zijn, zijn we even naar de supermarkt gegaan om een koelbox te kopen en wat boodschappen te doen, want als je hier wat langs de weg koopt wordt je compleet gestript. Morgenochtend (waarschijnlijk weer heel vroeg) lopen we naar Capitol Hill en het Witte Huis. Daarna zijn we van plan naar de Arlington begraafplaats te gaan. Het hotel waar we in terecht zijn gekomen ziet er prima uit, alleen of we even $56,00 willen schokken om de auto te parkeren. Dollars hebben vleugels en vliegen je zak uit. Maar goed het is wel een hele leuke ervaring en vakantie. Misschien moeten we even wat slimmer en Hollandser worden

06 Mei 2011 - Washington DC

​

Vanmorgen, zoals gebruikelijk, om 7 uur vertrokken voor een bijzonder vermoeiende tocht door de stad. Van het hotel eerst naar het Capitool gelopen, heerlijk rustig er was nog niemand. Washington is een verademing vergeleken met New York... Ruimte, abnormaal schoon, heel veel groen en vriendelijke mensen.Vervolgens zijn we door het park gelopen waar alle Smithsonian Museums aan grenzen. Helaas hebben we maar 1 dag en wilden we alles proberen te zien. Wanneer je de Smithsonian Museums echt wilt gaan bezoeken heb je denk ik 3 museum jaarkaarten nodig en zelfs dan betwijfel ik of je alles kunt zien. Vanaf daar naar het Washington monument gelopen en het Witte Huis. Daarna naar het 2e Wereld Oorlog Monument, het Korea Monument en het Vietnam Monument. Stuk voor stuk allemaal heel indrukwekkende Monumenten. En omdat Sandra een Begraafplaats Fettish heeft zijn we naar Arlington Cemetary gelopen. Het was inmiddels al middag en we hadden al een kilometertje of 15 slenteren achter de rug, dus hebben we een toeristisch karretje genomen over Arlington. Deze begraafplaats heeft een enorme afmeting en er zijn,naar mijn idee, honderdduizenden militairen en staatsmannen begraven. Het terrein is werkelijk immens en bijzonder netjes en goed onderhouden. De eerste graven stammen uit de burger oorlog. Nadat we op de kaart hadden gekeken waar het hotel was, heeft ons dat doen besluiten om een taxi terug te nemen. Het weer was vandaag werkelijk fantastisch. Het was rond de 25 graden en we hebben een verbrande kop en gloeiende voeten. Ik vrees dat we vanavond weer vroeg “te kooi” gaan. Morgen gaan we richting Luray in de Appelachen over de Blue Ridge Parkway. Morgen waarschijnlijk geen update van de website want het Hotel in Luray beloofd ons alle rust zonder Internet en Telefoon ergens in de Middle Of No Where.

07 Mei 2011 - Appalachian Highway

​

Na de loodzware tocht door Washington hebben we gisteren maar even iets gegeten in het hotel. We hadden geen zin meer om er op uit te gaan ‘s avonds. We hebben een overheerlijke Steak naar binnen gewerkt. Uiteraard weer vroeg naar bed gegaan. Vanmorgen werden we zomaar laat wakker en vervolgens zijn we rond 8 uur op pad gegaan. Gelukkig hebben we een GPS en zodoende waren we vrij snel de stad uit. Want als we de routebeschrijving van het reisbureau hadden moeten gebruiken zouden we nu nog ergens bij Chicago hebben gereden. Halverwege de rit, die vandaag maar 180 Km was, zijn we even van de weg af gegaan om naar de K-mart te gaan. Daar hebben we nog even wat boodschappen gedaan. We hebben een klein rugzakje aangeschaft en een grote koelbox. We hadden al een koelboxje gekocht maar daar pasten net 6 blikjes in. Verder wat boodschappen gedaan zoals brood en beleg. Er is hier niet veel meer te krijgen dan Fastfood en dat ook nog tegen schrikbarende prijzen. Dus lekker Hollands nu een bruinbroodje kaas en pindakaas voor onderweg. De weg was fantastisch mooi met prachtige uitzichten. We rijden over de Blue Ridge Parkway die dwars door en over de Appelachen gaat. Tegen 1 uur zijn we aangekomen in onze “Lodge” boven in de bergen op 1,5 Km hoogte. Het is een soort van barakken kamp met allerhande ‘Groen Links Wandel Types’. Het doet mij in ieder geval nog het meeste denken aan de leger kampjes op Salisbury Plains (Voor de kenners). Er is geen reet te doen maar we zitten heerlijk op ons balkonnetje te genieten van het uitzicht met een boekje en een wijntje (uit de supermarkt...cheapie cheapie :). Maar na 4 dagen in de stad is het een verademing. Voor ons balkon is een grasveld waar momenteel een trouwerij plaats vindt. dus er valt nog wat te zien ook. Het bruidspaar slaapt in het kot naast ons en de hokken zijn zo gehorig als de pest.......Dus ik hoop maar dat de bruidegom te dronken is voor de “Wedding Night”.

08 Mei 2011 - Roanoake

​

Vannacht weer eens prima geslapen, het lijkt wel of we aan slaapziekte lijden. Het heeft vannacht nog wel even geregend wat nogal wat herrie gaf op het dak, een beetje het camping gevoel. Vanmorgen toen we vertrokken was het grijs en grauw weer, maar rond een uur of tien begon het toch weer op te klaren. Hoe verder zuid we kwamen hoe beter het werd. We hebben zelfs de airco vandaag aan gehad. Dit is uiteraard niet zo gunstig voor het benzine verbruik wat inmiddels uitkomt op een Whoping 1:5 ... Ha Ha.. Maar goed de peut is dan ook 65 Euro Cent de liter en dus rijden we nog steeds goedkoop (voor Nederlandse begrippen dan). We hebben vandaag ongeveer 1 miljoen bochten en heuvels genomen met aan weerzijde van de weg...alleen maar bomen. Gelukkig had ik voor vertrek getankt want 250 kilometer lang zijn we niets tegen gekomen, zelfs geen afslag. Na een paar uurtjes rijden begon het wel wat zouteloos te worden. Rond een uur of 3 zijn we in Roanoake aangekomen waar helaas  alles dicht was. We hebben de koffers gedumpt en nog een rondje door de stad gereden. Inmiddels hadden we een enorm gebrek aan cafeïne, er was namelijk niks naks onderweg, dus hebben wij ons maar gelaafd aan een enorme beker Maccie D koffie. Daar konden we gelijk de website weer wat bij werken en de foto’s uploaden. Verder vanmiddag nog even wat vleeswaren, brood en ijs voor de coolboxen gekocht. Daarna hebben we een bordje rijst gekocht bij Tommy Ting Tong, de lokale Chinky op de hoek. Morgen staat de reis naar Asheville op het programma, dat is een dikke 400 Kilometer. Ik vrees dat we toch een groot deel Highway moeten nemen om nog redelijk op tijd aan te komen en wat te kunnen zien van de stad. Dat gaat, denk ik, niet lukken over de wegen die we de afgelopen dagen hebben genomen.

09 Mei 2011 - Asheville North Carolina

​

Vanmorgen weer lekker op tijd vertrokken uit het naargeestige en zompige Ramada Hotel. We hebben eerst zo’n 175 Km over de snelweg afgelegd omdat ik vreesde dat we het anders niet zouden halen. Nadat we van de snelweg zijn afgegaan heb ik de GPS ingesteld op “Vermijd Snelwegen”. Maar de GPS nam dit wel heel erg serieus, en op een goed moment reden we over zandpaden diep in Hillbilly Land. Dat proces hebben we maar stop gezet, omdat ik bang was dat we beiden bruut verkracht zouden worden (zulke Gepenkoppen kwamen we daar tegen). Daarnaast, over zandpaden door een donker bos rijden schiet ook niet op. Vervolgens hebben we maar de ouderwetse kaart ter hand genomen en zijn we globaal richting Asheville gereden. We zijn over Route 221 gereden, wat een hele mooie weg is met allerhande kleine leuke dorpjes. North Carolina is echt een prachtige staat, wat ons een beetje aan Duitsland doet denken qua landschap. Wat opvalt is, dat het hier overal keurig netjes is. Verder vinden wij het verkeer hier ontzettend gedisciplineerd, niemand rijdt te hard en iedereen laat je voor gaan. Ook de mensen zijn reuze vriendelijk en willen allemaal een praatje met je maken. Verder hebben we onderweg nog even een zak ijs gehaald bij de Wallmart, en uiteraard nog wat onvermijdelijke zaken die je zoal koopt bij de Wallmart. We zijn om 6 uur aangekomen bij de volgende Ramada in Asheville. We gingen daar al met lood in onze schoenen naar toe en hadden ons al ingesteld op de zelfde situatie als in Roanoake. Maar dit hotel viel 100% mee en is prima. Sandra is inmiddels even aan de was gegaan want anders moeten we onderbroeken en sokken bij gaan kopen. We willen morgen weer vroeg weg want ik wil nu in 1 keer over de Highway naar Charleston rijden want daar schijnt het één en ander te doen en te zien te zijn.