USA East Coast Tour Mei 2011

Week 2

Op dit Weblog vind je het verslag van onze roadtrip van New York naar Key West.

De site is ingedeeld in 3 weken.

Daarnaast vind je foto’s die een beeld geven bij het verhaal

10 Mei 2011 - Charleston South Carolina

​

Vanmorgen in 5 uurtjes tijd over de Interstate 26 van Asheville naar Charleston gereden. Het is een behoorlijk saaie weg, één rechte streep van West naar Oost. South Carolina is wat minder bergachtig dan North Carolina, daarnaast was het voor Europese begrippen heerlijk rustig op de weg en konden we dus goed door rijden. Onderweg kreeg ik nog de schrik van mijn leven. Ik zat wat aan mijn binnenspiegel te rommelen, waar een mysterieus knopje op zit. Nu blijkt er een “Emergency” service in de auto te zitten. Als je het knopje indrukt krijg je gelijk een Alarmcentrale van de firma Emergency Star aan de lijn. Dus toen moest ik weer uitleggen wat er aan de hand was, dat had ik weer. Rond 1 uur kwamen we aan in het Holiday Inn aan de buitenkant van Charleston. Het hotel ziet er prima uit en heeft een Shuttle Service naar de stad. We hebben de koffers snel op de kamer gezet en 10 minuten later zaten we in de bus naar de stad. Het is een oudje stadje met leuke oude straatjes en wat marktjes. De Amerikanen noemen het een Historische stad, maar dat is alles wat hier voor vorige week woensdag gebouwd is. We hebben even heerlijk op een terras gezeten en wat rond gewandeld, gelukkig kwamen we ook nog een oud kerkhof tegen. Tegen de avond hebben we nog even een “Gumbo” gegeten, een visschotel met rijst. Daarna zijn we terug gegaan naar het hotel omdat de weersvoorspellingen niet gunstig waren. Momenteel trekt er een enorm onweer over, dus net op tijd terug. Het weer is overdag overigens prima, de temperaturen lopen tegen de 30 graden maar het is wel enigzins benauwd en vochtig. Morgen gaat de reis naar Savannah in Georgia. We hoeven maar 150 Km te rijden, dus kunnen we morgen Savannah eens goed gaan bekijken aangezien dat ook een historische stad is.Tot morgen....

11 Mei 2011 - Savannah Georgia

​

Vannacht in Charleston wakker geworden van een gruwelijk onweer. Vanmorgen een ontbijtje genoten op de kamer aangezien het ontbijt niet bij de prijs van het hotel was inbegrepen. Daarna zijn we weer vroeg op pad gegaan, we zijn vandaag weer binnen door gereden over de “Provinciale Weg”. We zijn door een oneindig bos en een Swamp gereden, uren en uren. Rond de klok van 1 uur zijn we aangekomen in Savannah. Het hotel heeft een prachtig zwembad, maar met ons geluk natuurlijk ...... Gesloten. Jammer want ik zag mijzelf al aan de rand van het zwembad zitten met mijn coolbox. Dus maar weer in de auto gestapt en naar de binnenstad getogen. Savannah is een echte “Southern Town”. De temperaturen liggen rond de 30 graden met een hele hoge vochtigheidsgraad. Het stadje deed ons denken aan de boeken van John Grisham. Alles gaat rustig aan en de lucht is zwaar van het vocht. We hebben langs de rivier gelopen waar allerhande oude winkeltjes zijn. Uiteraard met allerhande toeristen troep, maar toch heel leuk. De stad is ook vergeven van parkjes en pleintjes. Nadat we, dachten, alles gezien te hebben zijn we nog door wat buitenwijken gereden. De buitenwijken bestaan uit oude koloniale huizen. De meesten zijn van hout en hebben allemaal veranda’s met schommelstoelen. De stad is heel erg groen met heel...heel veel bomen. En alle bomen zitten helemaal vol met Spaans Mos. Dat is een plant zonder wortel die lekker mee lift op iedere boom hier in de stad. Aan het eind van de middag zijn we weer naar het hotel gegegaan. Daar hebben we even gedoucht, een biertje gedronken en het plan is om vanavond naar het steakhouse te gaan wat aan ons hotel grenst. Morgen gaat de reis naar St. Augustine in het Noorden van Florida. Het is inmiddels al korte broeken weer en we denken dat dat alleen maar beter gaat worden. Tot morgen...

12 Mei 2011 - St. Augustine Florida

​

​Vanmorgen,  zoals gebruikelijk, vroeg vertrokken omdat we geen zin hadden om de Interstate te pakken. We zijn binnendoor over de Highway naar Florida vertrokken. In Savannah kwamen we nog een Wallmart tegen en dat kwam goed uit want we zijn hier met half lege koffers naar toe vertrokken zonder zomerkleding. Dit hebben wij met opzet gedaan omdat ik op de website van Walmart al gezien had dat de zomerkleding hier spotgoedkoop is. Na een uurtje winkelen met een karretje vol naar buiten gekomen .... En op naar de zon ! We zijn van Noord Georgia naar Florida gereden door een enorme Swamp. We hadden het plan opgevat om onderweg, op een picknic plaats, even een broodje te eten. Ik heb op de Picknick plaats nog net een foto van Sandra kunnen maken want toen de Muggen ons door hadden waren we binnen 10 seconden net zo zwart als de inwoners van Georgia. Toen we Florida binnen reden veranderde alles gelijk, het werd allemaal heel Amerikaans, en schreeuwerig, zoals wij dat in Nederland in ons hoofd hebben van Amerika. Er staan overal enorme borden langs de weg met idiote reclames. Zo weet een auto handelaar te vertellen dat  “Jesus loves you”  ..... en oh ja koop een auto bij mij ! Verder is alles in diverse pastel kleurtjes geschilderd. We zijn om 3 uur in het hotel aangekomen en hadden geen zin meer om in allerhande “Tourist Traps” te tuinen, zoals treintjes en weet ik wat nog meer. Gelukkig is het zwembad hier wel open, en dus zijn we heerlijk gaan zwemmen en hebben we een biertje gedaan aan het zwembad. Rond een uur of 6 zijn we nog even een paar uurtjes het stadje in gelopen. Op zich een aardig stadje voor een avondwandeling. Morgen hebben we een extra lange reis voor de boeg omdat we Orlando overslaan. We rijden dan in één ruk door naar Sarasota (450 Km). Hoewel, ik ben van plan om morgen nog even met “The Beast” over Daytona Beach te scheuren. De teller staat inmiddels al op 2300 Km, maar dat is niets in die Supercar van ons, wat een ding ! Vanmorgen de tank even opgevuld - 100 Liter voor 65 Euro. Tot morgen..

13 Mei 2011 - Sarasota Florida

​

Vanmorgen weer op tijd vertrokken vanuit St. Augustine. We zijn eerst binnendoor naar Daytona Beach gereden. Daytona Beach heeft een 10 Km lange boulevard met één miljoen hotels en aanverwante zaken. Het plan was natuurlijk om een stukje over het strand te rijden. Maar dat kan en mag alleen gedurende Laag water. En ja ... hoor met ons geluk was het natuurlijk .... juist Ja. Dus maar een bak koffie gedronken en de GPS ingesteld op Sarasota. Omdat de afstanden hier natuurlijk relatief zijn krijg je toestanden als “Na 375 Km ... Rechts af slaan”. We zijn via de Interstate 4 naar het oosten gereden. Op zich vond ik het geen fijne rit. Het verkeer op de Interstates in Florida is bijzonder nerveus. Het principe `Keep Your Lane` zoals in de rest van het land wordt hier niet serieus genomen. En de snelheid wordt hier ook de hand mee gelicht. Daarnaast, en nog veel gevaarlijker, zit ongeveer 80% van de automobilisten met een mobiele telefoon aan zijn kop geplakt. Zo hebben we al een paar keer een bijna botsing gehad met een beller. De Handsfree setjes zijn nog niet verkrijgbaar in Florida denk ik. Verder zijn de vrachtwagen chauffeurs ook niet helemaal jofel, of ze rijden als gekken of zitten aan hun scrotum te krabben. Zo ging er vandaag bijna een vrachtwagen op zijn kant omdat hij van de 1e rijbaan ineens naar de de 5e rijbaan slingerde. Of hij viel in slaap of hij was ook weer aan het bellen. We zijn vrij laat in Sarasota aangekomen, met een auto die zwart is van de muggen. Florida is vergeven van de muggen, wat waarschijnlijk komt door de vele moerassen, plassen en meren. Voor vanavond staat er niets op het programma, ik ben helemaal gaar van het rijden en Sandra moet een paar wassen draaien hier in hotel. Dus we gaan zo even zwemmen en daarna gaan we straks even rustig ergens wat eten. Vandaag weinig foto´s gemaakt, dus er staan er maar een stuk of 7 op. Morgen gaat de reis naar Miami Beach waar we 4 nachten zullen blijven. Daar gaan we eerst eens even niets doen en daarna gaan we misschien van daar uit nog wat ondernemen, maar geen honderden kilometers meer. Tot morgen...

14 Mei 2011 - Miami Beach Florida

​

Vanmorgen niet zo heel erg vroeg wakker geworden. Was ook niet nodig dachten we nog, lekker rustig aan! Niet zo ver vandaag ! Bij de auto aangekomen en de GPS te hebben ingesteld bleken we slechts 425 Km te moeten karren. Nou vooruit dan maar weer. De eerste 125 Km hebben we over de Interstate 95 afgelegd, welke vandaag niet zo druk was omdat het zaterdag is. Onderweg nog even een Walmart aangedaan om een zak ijs, muggenspray, afterbite, ruitenwisser vloeistof en schuursponsen te kopen om de ramen doorzichtig te houden. Het barst hier van de, vieze, zwarte muggen. Na 125 Km zijn we van de snelweg af gegaan en hebben we de Route 41 genomen. Dat was er weer zo één ... Na 300 Km rechts af ! De weg was 300 Km kaarsrecht, dwars door de Everglades...Kilometer na Kilometer. Onderweg een paar keer gestopt om in het slootje langs de weg te loeren op zoek naar Krokeledokussen. Nou en die zijn er, en meer dan je hoopt tegen te komen. We hebben nog geprobeerd om een tochtje te maken met een Airboat, maar dan moesten we of 2 uur wachten of we moesten voor een prive tocht van een uur $100,= P.P. betalen. Nou dag hóór Airboat, we gaan wel een keer met de pont naar Texel. In Miami aangekomen bleek dat we weer in een drukke stad waren aangekomen. Het verkeer is een gekkenhuis, iedereen gaat van de 1e naar de 25e baan en terug, en dat alles met Mach 3. Dus daar hebben we maar aan mee gedaan. Als je je hier aan de regels gaat houden veroorzaak je problemen. Het hotel ligt in de Art Deco buurt van Miami Beach en ziet er prima uit. De kamer is niet zo heel groot, maar voor de rest is alles prima in orde, goed,  schoon en redelijk nieuw. Vanavond gaan we eens even een rondje door de buurt doen en even op het strand kijken wat op 50 Meter van het hotel ligt. Dus vandaag alleen een paar foto’s van wat monsters en wat lege wegen. Morgen foto’s van de buurt, het strand, plastic tieten en bier. Tot morgen....

15 Mei 2011 - Miami Beach Florida

​

Vanmorgen expres vroeg opgestaan om naar het strand te gaan, wat hier aan de overkant van de weg ligt. We waren de eersten bij het ontbijt, en toen we naar buiten keken zagen we het al ... donkere luchten en wind. Toen maar het plan opgevat om eerst een wandeling langs het strand te gaan maken en op de terugweg onze beenderen op het strand te vleien. Na een uurtje of 2 gewandeld te hebben op naar het strand, tenminste dat dachten we nog, wederom brak er een noodweer van jewelste uit met een vreselijk onweer. Dus terug naar het hotel. Maar na een uurtje leek het weer op te knappen, maar nog steeds niet jofel dus toen maar even de auto gepakt en op naar Down Town Miami. Onderweg begon het wederom te stormen en te regenen en weet ik wat nog meer, halve palmbomen waaiden over de weg. Dus maar weer terug naar het hotel, want de ruitenwissers rookten. In het hotel aangekomen bleek de hele lobby gevuld met verveelde toeristen. Dus de coolbox maar gevuld en op de kamer gezeten, en toen maar van ellende een film gekeken. Miami Beach is wat mij betreft één grote deceptie. Er is hier in de omtrek geen ruk te beleven. Er is geen bar, pub, winkeltje of terrasje te bekennen. We kunnen wel met een toeristen busje mee, maar die zijn ook $100,- P.P. en daarnaast vinden wij toeristen busje STOM ! Er zijn alleen maar honderden hotels en er is een strand, wat om bovengenoemde reden ook al niet aantrekkelijk is. Er zijn ook geen strandtenten, kortom lekker goedkoop dat dan weer wel. Wat hier wel veel is, zijn kapsoneslijers die zichzelf onzettend belangrijk en vooral bijzonder mooi vinden....Zeg maar God’s gift to humanity.  Vanmiddag stapt er hier een blonde huppeltrut in de taxi met welgeteld 8 koffers. Gelukkig is het hotel wel helemaal tiptop, maar morgen gaan we weer aan de rit. Het plan is om morgen een deel van de Florida Keys te gaan bezoeken, want dit kleffe stukje Amerika hebben we wel gezien. Het klinkt allemaal negatief misschien maar dat is het niet. Het is een mooie uitvalsbasis om de rest van Zuid Florida te gaan zien. Maar de glans van het woord Miami Beach is er voor ons wel af. Tot morgen....  ;)

16 Mei 2011 - Key West Florida

​

Na de verveelde dag van gisteren besloten om vandaag maar weer een stukje te gaan rijden. Even op de kaart gekeken en besloten de Florida Keys als bestemming te kiezen. Het plan was om naar Key Largo te gaan, dat is het eerste eiland wat je tegen komt. Na 1,5 uur kwamen we aan op Key Largo en dat was dus eerder als verwacht. Dus nog maar een stukje door gereden. Maar hoe verder we door reden hoe meer het op Aruba & Curacao begon te lijken. Na een praatje met een local te horen gekregen dat Key West, het laatste eiland, eigenlijk het leukst zou zijn. Maar dat zou in totaal wel 300 Km zijn. Nou ja kijken maar en dan zien we wel hoe laat we vanavond weer terugkeren in Miami. In Key West aangekomen de auto even geparkeerd op een plein en de binnenstad ingelopen. Maar onze vermoedens werden overtroffen. Het is een bijzonder gezellig stadje met een heleboel vermaak. Er lag een Cruise Schip binnen wat nog eens extra toeristen genereerde. Vervolgens kwamen we in Sloppy Joe terecht, een hele grote bar welke half open is en waar live muziek speelde. Op dat moment begon ik wel trek te krijgen in een biertje en zeker niet in nog eens 300 Km terug te rijden naar Miami. Schuin tegenover Sloppy Joe was een hotel waar ik eens voorzichtig geinformeerd heb wat de kosten van een kamer waren. De kosten vielen ons, gezien de ambiance van het hotel, reuze mee. Dus.....hebben we maar een kamer gehuurd voor de nacht. We zijn even naar de drogist gegaan voor een tandenborstel en 2 onderbroeken.  De rest van de middag hebben we in de haven door gebracht op een terras en in de avond hebben we heerlijk bij een vis restaurant gegeten. Daarna nog even een rondje gewandeld langs de haven waar allerhande straat artiesten hun kunsten vertoonden. Kortom een hele gezellige en leuke dag, eigenlijk de ambiance die wij in Miami Beach hadden verwacht. Tot Morgen.....