USA East Coast Tour Mei 2011

Week 3

Op dit Weblog vind je het verslag van onze roadtrip van New York naar Key West.

De site is ingedeeld in 3 weken.

Daarnaast vind je foto’s die een beeld geven bij het verhaal

17 Mei 2011 - Miami Beach Florida

​

Vanmorgen met pijn in het hart afscheid genomen van Key West. Rond een uur of 8 zijn we vertrokken en tegen 2 uur waren we weer terug in Miami. Eerst even een uurtje uitgeblazen van de rit en daarna naar het strand gegaan. We hebben zo’n 2  uur in zee rond gedreven. Na het zwemmen hebben we even een douche genomen want het zand kwam zo ongeveer onze oren uit. Vervolgens hebben we een taxi genomen en ons af laten zetten op Ocean Drive. Ocean Drive is bekend van de films, en dus moesten we daar nog even kijken. Ocean Drive blijkt zo’n 300 Meter lang te zijn en staat vol met de beroemde Artt Deco hotels. Alles speelt zich af op deze 300 Meter. Het is vergeven van de restaurantjes.  We hebben dan ook even wat gegeten bij één van de restaurantjes. Ik verwachtte de hoofdprijs te moeten betalen maar dat viel uiteindelijk erg mee. Na het eten een taxi terug genomen naar het hotel omdat ik mijn ogen bijna niet meer kon open houden. 300 Km rijden, 2 uur in zee hangen en daarna een biertje met wat te eten bleek een dodelijke combinatie te zijn. Ik zit dan ook te knikkebollen achter de Laptop. Morgen gaat de reis, weer 350 Km, naar het Noorden...naar Kissimmee om precies te zijn.. Morgen meer vandaag even geen zin meer...Tot Morgen.....

18 Mei 2011 - Kissimmee Florida

​

Vanmorgen vroeg weer uit Miami vertrokken om naar Kissimmee te gaan. We zijn hier op bezoek bij een oom en tante van Sandra. We zijn om half acht uit Miami vertokken en om half één zijn we aangekomen. We moesten zowat bij  iedere parkeerplaats stoppen om de ramen schoon te maken. We hebben weer een groot deel door de Everglades gereden waar het echt stikt van de muggen. Op iedere parkeerplaats is een soort van straatje waar je met je auto doorheen kunt rijden en waar je auto met speciale vloeistof wordt bespoten om de dooie muggen nog van je ramen te kunnen verwijderen. Hans & Iris wonen op een soort van Country Club, dit is een afgesloten park met een hoop voorzieningen en volgens mij een wereldje op zich. Er is een Golfcourt, er rijdt bewaking rond en weet ik wat nog meer. Mochten er nog mensen zijn die interesse hebben, er staan hier nog een paar pandjes te koop voor de belachlijk lage prijs van rond de $175.000. Er zijn hier zoveel muggen dat de tuinen achter de huizen allemaal zijn omgeven door frames met muggengaas. Terwijl ik zit te tikken is het al avond en inderdaad geen last van muggen. We hebben vanmiddag even heerlijk in het badje gepoedeld en wat in de zon gehangen. Voor de rest van de dag niet veel meer gedaan dan wat hangen en een biertje gedronken. Nou dat was hem voor vandaag ....

19 Mei 2011 - Kissimmee Florida

​

Vanmorgen even een keertje uitgeslapen tot half 9. We hebben eerst even lekker buiten zitten ontbijten aan het zwembad. Na het ontbijt zijn we even naar Orlando gereden waar enorme Outlet Malls zijn. We hebben daar wat schoenen en kleding gekocht tegen bijzonder lage prijzen. Ten Eerste omdat het Outlets zijn en ten Tweede omdat de wisselkoers bijzonder gunstig is. In de middag weer even rustig aan het zwembad gezeten. Het plan is om morgen naar Cape Canaveral te gaan en het Kennedy Space Center te bezoeken. Meer kan ik er vandaag niet van maken. Misschien morgen meer, daarnaast was ik mijn foto toestel vandaag ook nog vergeten

20 Mei 2011 - Cape Canaveral Florida

​

Omdat we ook niet de hele dag op andere mensen hun lip willen zitten zijn we vandaag een dagje naar het Kennedy Space Centre geweest op Cape Canaveral. Dit is op zich niet zo heel groot, maar we hebben ons toch prima vermaakt. Er staan allerhande raketten uit een grijs verleden, en er staat een Space Shuttle waar je doorheen kunt lopen. Verder zijn er 2 Imax theaters met 3D films, wat ontzettend leuk was omdat ik eigenlijk nog nooit naar een 3D film was geweest. Verder was er een Space Shuttle Lanceer simulator waar we uiteraard ook even in gezeten hebben. Gelukkig was het heel erg rustig, er was bijna geen hond zodat we nergens in de rij hoefden te staan. Het was wel ontzettend warm maar erger nog de luchtvochtigheid was enorm. Verder barst het rond Cape Canaveral van de vieze zwarte muggen, en begint de auto er steeds beroerder uit te zien. Rond 6 uur ging het park dicht en zijn we weer naar huis gereden. Omdat we laat waren hebben we onderweg even snel iets gegeten. Het plan is om morgen maar een rustige dag rond het zwembad te houden want ik begin een beetje klaar te raken met dingen te bezoeken en te bekijken, ik heb mijn dosis cultuur wel even gehad. Tot Morgen.....

21 Mei 2011 - Kissimmee Florida

​

Vanmorgen even lekker uitgeslapen tot half 8. Na het opstaan een klein rondje over over het terein gelopen. Na een uurtje gewandeld te hebben, zijn we aan het ontbijt gegaan. Na het ontbijt zijn Iris & Sandra naar een Pawn Shop geweest om een lamp op te halen welke Iris de dag ervoor gekocht had. In de tussentijd hebben Hans en ik een groot rondje over de Country Club gemaakt. Het is een ontzettend mooi, schoon en goed onderhouden complex. Alle huizen zien er tot in de puntjes verzorgd uit, zo ook de tuinen. De grasvelden zien er uit alsof ze met eeen nagelschaartje geknipt zijn. Zo vertelde Hans dat als je je gras niet maait of je tuin of huis verwaarloosd je een brief krijgt van de bewoners commissie, welke hier schijnbaar als een soort van Inquisitie regeert :) ....... Maar de huizen en tuinen zien er dan ook prachtig uit, met allerhande exotische planten en dieren. Er lopen hier Kraanvogels, Eekhoorntjes bij de vleet en Krokolodokussen. De laatste duiken af en toe op in het midden van de golfbaan. In de middag wat in het zwembad gesparteld, want de temperaturen lopen op tot 36 graden. Dat is op zich niet zo erg maar de luchtvochtigheid doet ook vreemde dingen. Zo kan er opeens 80% luchtvochtigheid zijn en zo is het weer weg. In de avonduurtjes zijn we naar een fantastisch Steakhouse geweest waar we een “Kleine” T-Bone hebben gegeten. Gelukkig hadden we de kleine genomen. Er was ook een Super T-Bone, en wanneer je die in je ééntje zou weg kauwen kreeg je een plaatje met je naam erop op het Bord Of Honour. Ik dacht eerst nog .... Daag mij niet uit ... Gelukkig was ik verstandig en heb de kleine genomen waar zeker een kwart van in de Doggy Bag belandde. Daarna zijn we nog even naar de Disney Market geweest en hebben een klein rondje gewandeld tot middernacht .... Disney knows what Business is !...Tot Morgen....

22 Mei 2011 - Orlando Florida

​

Vanmorgen weer eens heerlijk uitgeslapen. Deze morgen maar even geen ontbijtje in verband de Mega Steak van gisteravond, dus maar even een kopje koffie gedronken. Na de koffie zijn we nog even naar de Disney Market geweest. Dat is een soort van Boulevard met allerhande Merchandise van de Disney Company. Maar het moet gezegd het ziet er daar allemaal prima uit. Alles recht, schoon en uitstekend geregiseerd. In de middag hebben we nog even heerlijk gezwommen in het badje. Vanavond hebben we een heerlijk bordje vis gegeten. Helaas komt aan alles een eind en hebben we vanavond alweer moeten inchecken op onze vlucht van morgen. We rijden morgenmiddag weer terug naar Miami (350 Km) om morgenavond terug te vliegen naar Amsterdam. Als het goed is komen we dinsdagmiddag rond een uur of half één aan op Schiphol. Het lijkt alsof we maanden zijn weg geweest. New York lijkt in een vorig leven te hebben plaats gevonden. We hebben echt heel veel gezien en gedaan, we hebben geen moment stil gezeten. We hebben inclusief morgen ruim 4800 Kilometer gereden. Ik zal maar niet proberen uit te reken hoeveel Peut we verstookt hebben. Woensdag het laatste deel van ons verhaal......Tot Overmorgen.....

23 mei 2011 - Venhuizen

​

Het Electronisch inchecken verliep voor de zoveelste keer weer eens dramatisch bij de KLM. De website was weer eens Off-line, en toen hij Online kwam waren bijna alle stoelen met extra beenruimte weg. Er waren nog wel 2 stoelen beschikbaar helemaal achter in het vliegtuig. Wij moesten 60 Euro bijbetalen, waardoor wij op het verkeerde been werden gezet en dachten dat deze stoelen ook extra beenruimte zouden hebben. Het tegendeel bleek waar te zijn. Het enige voordeel wat deze stoelen hadden was dat het er 2 naast elkaar waren in plaats van 3. De stoelen hadden zelfs minder beenruimte. Ik kon mijn benen niets eens kwijt. Na ons beklag te hebben gedaan kregen wij normale stoelen. Gelukkig had ik weer één of andere trut voor mij die, al op de grond, haar stoel in de allerachterste slaapstand gooide. Na wat ruzie met het mormel gemaakt te hebben, heb ik de hele nacht als een gebakkie opgevouwen gezeten. Gedurende nacht heb ik mijn knie nog een paar maal in de rugleuning  gezet wat een scheldpartij van haar zijde op leverde. Inmiddels heb ik een klachten formulier ingevuld om mijn 60 Eurie terug te krijgen. Het is iedere keer wat met die KLM. De vlucht is voor de rest prima verlopen. Een heel rustige maar vooral ook lange en ongemakkelijke zit van dik acht en half uur. Maar goed de herinnering aan een goede vakantie maakte een hoop goed. Na aankomst zijn we in de trein gestapt en waren we binnen een uur thuis, met als grote verrassing dat ons huis er prima verzorgd uit zag. Wij hopen dat jullie het leuk vonden om ons te volgen tijdens onze geweldige vakantie. Ons besluit staat vast ... Sparen ..... En volgend jaar weer !  Tot Volgend Jaar .....