Cape Coral Florida 2012

Week 1

Van 1 t/m 26 oktober 2012 zijn wij op vakantie in Cape Coral, Florida.

​

Om het thuisfront op de hoogte te houden proberen wij elke dag een stukje te schrijven over onze belevenissen hier.

01 Oktober 2012 - Lake Mary

​

Vanmorgen om half negen richting Schiphol vertrokken met de trein. Op Schiphol aan gekomen konden we gelijk inchecken. Een rij van hier tot Tokio, maar goed. Alles leek goed te gaan. Totdat het moment van instappen was gekomen en de Slurf niet tegen het vliegtuig aan wilde. Dit resulteerde in een vertraging van een uur. Men had bedacht dat een aantal invaliden het vliegtuig in getild moesten worden, en dat wij daarna per trap het vliegtuig in moesten. Net toen ze klaar waren met het Oud Hollands Invaliden Sjouwen kwam er tot hilariteit van de menigte beweging in de slurf en konden we gewoon instappen via de slurf. Gelukkig had ik vooruit al stoelen besteld zodat we bij de nooduitgang zaten met wat extra beenruimte. Het werd een hele lange zit. De vlucht duurde dik 10 uur en ondanks het feit dat we goede stoelen hadden word je toch een beetje stijf en vooral appelig van het lange zitten.Nou Arke Fly, wel goedkoop maar een enorme aanfluiting. We kregen 1 maaltijd en de rest moest gekocht worden. Waarschijnlijk strijkt de bemanning een bonus op voor de spullen die ze verkopen. Ik kreeg een kindermenu bestaande uit gebakken tampons met kip smaak, wat kip nuggets moesten voorstellen. Dit was uiteraard een “foutje”, en kreeg ik “iets” anders. Er zat een salade bij en broodjes die echt STIJF bevroren waren. Weer gezeurd, maar wat bleek ... geen mogelijkheid om het op te warmen. Een paar uur later konden we wel, Rara Politiepet, Warme broodje en snacks kopen. De Stewardessen vonden vooral elkaar leuk en liepen de hele dag rond van “kijk hoe gezellig wij het met elkaar hebben”. En By the the Way wat doen jullie eigenlijk in dit vliegtuig. Maar goed, we zijn er en dat is belangrijk. Op het vliegveld weer een gedoe met de immigratiedienst die altijd net doet of je het land komt bezetten. Daarna de auto opgehaald. Dat is ook altijd zo’n klucht, eerst proberen ze een kleinere auto te geven dan waar je voor betaald hebt, en dan proberen ze je weer een grotere auto aan te smeren voor extra geld. Maar helaaaas een Tahoe besteld en ook een Tahoe mee gekregen. Vervolgens zijn we eerst eens ergens wat gaan eten. We kwamen iets Mexicaans tegen en hebben daar een paar Taco’s naar binnen geschoffeld. Daarna hebben we een Motel gepakt in Lake Mary want in het donker nog eens 4 uur tuffen zagen we niet meer zitten. Kan wel, maar dat hebben we lekker niet gedaan. Het is nu 4 uur ‘s morgens en we zijn klaar wakker. We vertrekken straks rustig aan uit Lake Mary naar Cape Coral. Tot Morgen...

02 Oktober 2012 - Cape Coral

​

Het was natuurlijk onvermijdelijk, maar vannacht gingen de luiken om 2 uur open. Na dit nog een uurtje of 2 genegeerd te hebben zijn we er om 4 uur toch maar uit gegaan. Gelukkig stond er een koffiezet apparaatje op de kamer en konden we een kopje koffie zetten. Dit hebben we buiten op een bankje zitten opdrinken. Het was heerlijk weer vannacht, wel een beetje klef en klam. Gelukkig konden we om 6 uur ontbijten. Dat hebben we dan ook maar langdurig gedaan.Kopje koffie of 10 en 3 keer het journaal van CNN. Rond 07:15 werd het licht en zijn we op pad gegaan. We hebben eerst een half uurtje in de file gestaan rond Orlando. Vervolgens zijn we van de grote weg af gegaan en hebben de Route 17 gevolgd (The Trailer Trash Route). Daar had ik later weer spijt van. Deze was vol met wegwerkzaamheden, stoplichten en desolate dorpen met trailers. Vervolgens kregen we ook nog een tropisch buitje over ons heen. Gelukkig kon ik deknop van de ruitenwisser niet vinden want er zitten ongeveer duizend knopjes en schakelaars in de auto. Maar de bui was van korte duur. Het weer is nogal wisselvallig. Het is het meest van de dag zwaar bewolkt met af en toe de zon en een buitje. Maar de temperaturen zijn heerlijk.Rond het middaguur zijn we bij onze eindbestemming aangekomen. Het huis ligt in een gebied waar iedere straat op elkaar lijkt. Maar wat een geweldig huis. Alles is tiptop in orde en alleswat je nodig hebt is aanwezig. Na aankomst zijn we snel naar de supermarkt gereden om de broodnodige spullen in huis te halen. Daarna zijn we snel het zwembad ingedoken. Tot ons ge-luk was het water ook op een prima temperatuur. Na een half uurtje gesparteld te hebben kwam de Poolboy langs om het zwembad te controleren. Die heeft nog een half uurtje aan de pomp lopen te rommelen en allerhande chemische rommel in het water gegooid. Dus het zwembad iser ook klaar voor. Rond een uur of 4 zijn we toch maar eventjes gaan liggen. Gelukkig is er een prima bed aanwezig, dus deze vakantie geen rugpijnen of blauwe enkels van een te kort bed.Om een uur of 7 hebben we heerlijk buiten zitten eten bij het zwembad. Daarna werd het weer sukkelen met de oogjes. Gelukkig bracht een pot koffie uitkomst. De rest van de avond hebben we weer heerlijk buiten gezeten, luisterend naar allerhande “enge” dierengeluiden uit de bosjes. We hebben ook een eigen zwembadkikker, die zich niet laat vangen. Dus die mag dan maar blijven, op voorwaarde dat hij niet in het zwembad pist. Kortom, ondanks dat het af en toe een beetje regent en onweert hebben we het prima naar ons zin. Het plan is om morgen even in Fort Myers te gaan kijken. Tot morgen...

03 Oktober 2012 - Fort Myers

​

Vanmorgen weer iets later wakker geworden, zodat het de goede kant op lijkt te gaan met de Jetlag. Allereerst maar eens uitgebreid ontbeten. Vervolgens het lokale TV kanaal opgezocht om het lokale weerbericht te bekijken. Volgens de deskundigen hier zou het een dag van regenen onweer worden. Dus wat te doen ? Gelukkig was de oplossing snel gevonden. We zijn hier met een half lege koffer aangekomen, dus er moest nog wat kleding worden ingeslagen. Even wat in de hier aanwezige boekjes en folders rondgeneusd, en een Outlet Center in Fort Myers gevonden. Na het ontbijt in de auto gestapt en de GPS op de juiste coördinaten ingesteld. Ook dit keer weer blij dat we de GPS mee hebben want zoals eerder gezegd alles lijkt hier op elkaar.Maar dat niet alleen, alles herhaald zich ook. Vooral de winkels en vetketen die zijn hier in een vast patroon neer gezet. Om de paar kilometer begint het weer van voren af aan.Op het moment dat we in het winkelcentrum aankwamen brak de zon door en die bleef de rest van de dag aan de hemel schroeien. Dus de zin in winkelen nam al snel af en het beeld van het zwembad begon door ons hoofd te spoken. Dus snel even het hoognodige gekocht en vervolgens weer naar huis gereden. Omdat we thuis geen internet hebben en we de website even wilden uploaden zijn we even gestopt bij de Mc Donalds. Daar hebben we een cola besteld en ingelogd om onze mail op te halen en de site te uploaden. Was natuurlijk niet zo’n snelle verbinding, zodat we 3 refills nodig hadden voordat we klaar waren.De rest van de middag hebben we heerlijk in het zwembad gehangen en wat in de zon gezeten.‘s Avonds een overheerlijke Sirloin steak op de BBQ gekwakt zoals je die alleen hier kunt kopen.Daarna zijn we naar binnen gegaan want we werden helemaal gek stoken/gebeten door de beesten.Wat voor beesten kunnen we niet achter komen. Maar het is heel verschrikkelijk. In de garage heb ik een Jerrycan ongedierte bestrijder gevonden dus daar hebben we het terras mee besproeid.Het weer schijnt morgen weer knap te worden dus is het plan om naar het strand op het eiland Sanibel te gaan........

04 Oktober 2012 - Sanibel Island

​

Vanmorgen na het ontbijt even op zoek gegaan naar de Publix Supermarkt. Naast de Publix is eenkoffieshop waar we een snelle Wifi verbinding hebben zodat we de website daar dagelijks even kunnen uploaden en onze mail even lezen. Uiteraard kwam ik daar weer iemand tegen die Nederlands probeerde te spreken. De beste man was even vasthoudend als een Pittbull. Hij wilde mij wegwijs maken in het museum leven van Florida. Ik moest vooral veel musea bezoeken. Ik wilde niet on-beleefd zijn dus ik heb hem maar een half uur tegen mij aan laten lullen. Bij de Publix was een aan-bieding van een Rookoven. Voor slechts € 29 wist ik een prachtige Rookoven op de kop te tikken.Ik ben wel 2 uur bezig geweest om het ding in elkaar te zetten met een Chinees gereedschap setje wat ik hier in de garage vond.  Maar het resultaat mag er wezen. Morgen gaan we proberen om een kip te roken ..... Project C(hicken). Hierover morgen meer. (Er is een Chinese Take away in de buurt). Daarna zijn we in de auto gestapt en naar Sanibel Island gereden om naar het strand te gaan. We hebben daar ongeveer een uurtje of 2 op het strand vertoeft totdat de lucht enigszins zwart begon te worden. Dus besloten om maar weer naar huis te gaan. Geen slechte beslissing want 2 uur in dezon met onze witte karkassen was genoeg. En we zaten nog niet in de auto of de hemel brak open.Een waanzinnige Tropische bui barstte boven ons los. De schakelaar voor de ruitenwissers was inmiddels gelokaliseerd dus we konden door blijven rijden. Maar de wegen begonnen toch wel de vorm van een rivier aan te nemen. Toen we thuis de straat in kwamen rijden, kwamen de kliko bakken ons tegemoet te drijven. Watermanagement is niet het sterkste punt van de Amerikanen.Langs de weg zijn wat ondiepe geultjes gegraven, maar lang niet genoeg om het water af te voeren.Thuisgekomen begon het vreselijk te onweren. De onweersbui kwam echt recht over. De bliksemflitsen vlogen ons om de oren. De stroom viel een flink aantal keren uit, maar kwam tot mijn stomme verbazing weer vrij snel bij. Nadat de het onweer over was bleek de kabel tv ook van de kook. Maar ook die kwam vrij snel weer bij. Het was nog even spannend of het zwembad zou overstromen of niet. De gevulde zandzakken stonden al klaar. Inmiddels is de storm en bui, die toch zeker een uurtje of 2 heeft geduurd weer over. En het weer is weer prima. Overal in de buurt gaan de alarmen af. Deze zijn afgezet door de donderslagen. Het schijnt nog 1 of 2 dagen te gaan onweren in de middag en dan knapt het weer op.Het plan is om morgen naar Fort Myers Beach te gaan...

05 Oktober 2012 - Dagje Zwembad

​

Gisteravond bleek dus dat we rood verbrand waren. Dus vanmorgen maar besloten om niet naar het strand te gaan en er thuis een rustige dag van te maken. Er werd ook weer onweer in de middag voorspeld. Het onweer in de middag houdt nog 2 dagen aan en dan krijgen we weer blauwe luchten.Inmiddels zijn we er ook achter wie de laffe aanvallers zijn die er voor gezorgd hebben dat onze benen vol met jeukbulten zitten. Dat blijken “Midgies” te zijn. Een soort van beestje wat in het hoge gras leeft en door de regen wakker geworden lijkt te zijn. Ik heb inmiddels het terras gesproeid en we hebben spuitbussen Deep Wood gekocht om onszelf in te spuiten. We lijken er nu niet veel last meer van te hebben. Anders dan jeuk ... héél véél jeuk.Vanmorgen na het ontbijt eerst maar weer even een bakje koffie gaan drinken om de website up to date te maken. In de supermarkt een kip gehaald voor Project C. Vervolgens bleek onze tank, letterlijk en figuurlijk leeg te zijn. Dus op de terugweg langs de pomp gereden. Voor € 54,00 de tank weer volgegooid met 70 liter peut. Voor dit bedrag vullen we de mini van Sandra nog niet eens.In de middag eerst even een schoonheids slaapje gedaan, en vervolgens de Rookoven opgestookt.Dit blijkt een langdurig proces van ongeveer een uur of 3 te zijn. Maar het resultaat was er dan ook naar.Tijdens het rookproces hebben we de hele middag als Wim Duisenberg in het zwembad gedreven met een paar flesjes, flesjes ????? ja flesjes, rode wijn. Muziekje op en genieten maar van de zon.En maar wachten op de voorspelde regen en onweer die maar niet wilde komen. Het lijkt het KNMI wel. Gelukkig heeft het ‘s avonds nog wel even geonweerd.De rest van de avond hebben we ontspannen wat op de bank gehangen en wat TV gekeken. Dachten we net van de verkiezingen in Nederland af te zijn beginnen ze hier elkaar weer middels allerhande TV spotjes zwart te maken. Helemaal die Obama die wordt echt Zwart gemaakt. En oh oh wat is die Romey een slechterik.Nou het plan is, en blijft, morgen naar Fort Myers Beach te gaan.....

06 Oktober 2012 - Pine Island

​

Vanmorgen ging de biologische wekker weer om half 6 af. Dus zijn we er maar weer uit gegaan.Wat nu ? .... We hebben van verveling maar eventjes gestofzuigd en gedweild. Niet dat het nodig was, maar wat moet je anders zo zaterdags ‘s morgens vroeg. Vervolgens hebben we weer ontbeten en zijn we even naar de koffieshop en de Supermarkt geweest.Daarna zijn we in de auto gestapt en naar Pine Island gereden. Daar hebben we even rond gekeken en eventjes heerlijk op een bankje aan het water gezeten. Vervolgens kwamen we op het idee om een ijsje te gaan eten, tenslotte het is vakantie. Na het ijsje vroegen we ons af wat we eigenlijk nog op het strand moesten doen, terwijl we thuis onze eigen Club Med hebben. Dus hebben we besloten om morgen naar Fort Myers Beach te gaan en vanmiddag gewoon weer lekker aan ons eigen zwembadje te gaan liggen. Tenslotte de koelkast is drie stappen verwijderd, en je weet maar nooit hoe het op het strand is. We hebben wel besloten om morgen dan maar naar het strand te gaan.In de middag kwam de beheerder nog even langs om een praatje te maken. Hij had niet veel tijd want hij kwam net terug van vakantie, maar zou morgenmiddag nog even langs komen om wat folders te brengen.De rest van de dag aan het zwembad doorgebracht, en in de avond de rookton maar weer opgestookt. Deze keer een paar Spare Ribs gerookt. Het is een handig ding, als je hem éénmaal opgestookt hebt,heb je er geen omkijken meer naar. Alleen af en toe wat wat hout snippers er op gooien om de rook in de ton gaande te houden.‘s Avonds waren we bekaf en zijn we lekker om 9 uur naar bed gegaan.

07 Oktober 2012 - Fort Myers

​

Nadat we gisteravond om 9 uur naar bed gegaan zijn was het natuurlijk onvermijdelijk dat we er vanmorgen ook weer om 6 uur uit waren. Maar goed ochtendstond heeft .... juist ja.Na het ontbijtje zijn we dan toch maar richting Fort Myers Beach vertrokken. Het was heerlijk rustig op de weg. Bij het strand aangekomen de auto geparkeerd en vervolgens naar het strand gegaan. Ook daar was het niet erg druk, maar het toeristenseizoen is dan ook over. Tot onze verbazing bleek de zee hier ook diep bruin, net als rond Sanibel eiland. Het nodigde in ieder geval niet uit om te gaan zwemmen.Ik vermoed dat al het hemelwater naar zee wordt afgevoerd, en dat al die moerassen om ons heen hier debet aan zijn. Dus zijn we een strand wandeling gaan maken van een uurtje of  2. We hebben wat staan kijken bij vissers op een pier en we hebben wat langs de vloedlijn gesjokt. Daarna zijn we weer in da auto gestapt en zijn richting Naples gereden. Ook daar hebben we wat rondgekeken en in de middag zijn we weer naar huis gereden. Daar hebben we nog een paar uurtjes in het badje gedreven.Aan het begin van de avond begon de lucht weer zwart te worden en voltrok zich weer een noodweer.Dat is de rest van de avond ook zo gebleven, dus ik denk dat de zee nu wel zwart zal zijn.Om 10 uur vielen de luiken dicht, dus maar weer lekker op tijd naar bed.Uiteraard voor het slapen gaan wel eerst verplicht 2 eetlepels azijn slikken tegen de muggen.Wat we morgen gaan doen, we zien het wel ... misschien wel niet