Cape Coral Florida 2012

Week 3

Van 1 t/m 26 oktober 2012 zijn wij op vakantie in Cape Coral, Florida.

​

Om het thuisfront op de hoogte te houden proberen wij elke dag een stukje te schrijven over onze belevenissen hier.

15 Oktober 2012 - Lake Mary

​

Vanmorgen eerst even naar de supermarkt geweest voor een zak ijs en wat te drinken voor onder-weg. Daarna nog even een uurtje in de koffieshop gezeten om te checken of het vliegtuig wel vertrokken was. Je weet maar nooit met Arke fly. Maar het vliegtuig was keurig op tijd vertrokken.Dus rond de klok van 10 uur zijn wij richting Orlando vertrokken. We hebben nog eerst even wat route opties doorgenomen. Via de interstate 75 zouden we 4 uur onderweg zijn en binnendoor via Route 17 ook. Alleen via de interstate 75 was het 75 Km langer. Dus toch maar besloten om weer via route 17 te gaan. Onderweg is er nog wat te zien en je kunt stoppen wanneer je wilt. Daarnaast is de Interstate 75 wel heel erg saai. Rond 2 uur kwamen we aan in Orlando. We zijn eerst nog even langs een Radio shop gegaan om een speciaal kabeltje te kopen voor één van mijn radio’s die in Nederland niet te koop is. We moest-en daarvoor de binnenstad van Orlando in wat een gekkenhuis is. Dus daar raakten we ook nog een uur of 2 zoet met druk verkeer en vooral heul veul stoplichten. Grappig om te melden is dat er midden in de stad een kikker op onze voorruit sprong, die al rijdend van auto naar auto hopte.Vervolgens zijn we alvast gaan inchecken in het motel en hebben onze spullen op de kamer gezet.Prima motel voor weinig. We betaalden 41 Euro voor 3 personen met ontbijt. Het kan bijna nietwaar zijn.Daarna zijn we naar Sandford Airport gereden wat op 10 Km afstand van het motel ligt. Daar waren we natuurlijk weer veel te vroeg dus hebben we wat staan kijken op een Spotters plaats.Het vliegtuig kwam rond half 6 (lokale tijd) aan en Sjors was als één van de eersten buiten.Het was voor hem ook een lange zit en had de zelfde beroerde ervaring met het vliegtuigvoer als wij. Van buiten verbrand en van binnen Stijf bevroren.Dus snel naar het motel, even douchen en daarna zijn we naar Applebee’s gegaan om wat te eten.We hebben daar een heerlijke steak gegeten en Sjors een klein (!?!) portie Spare Ribs. Arme Sjors wilde een koud biertje, maar kreeg dit niet omdat hij nog geen 21 is. Dus was hij veroordeeld tot een enorme sloot Coca Cola.Vervolgens zijn we allemaal om half tien ons bed ingedoken, want morgen weer die gare trip terug naar huis

16 Oktober 2012 - Cape Coral

​

Vanmorgen pas om half zeven waker geworden, na een prima nachtje slapen. Iedereen was goed uitgerust en weer klaar voor de rit naar Cape Coral. We waren al weer helemaal zat van de drukte in Orlando en omstreken, dus snel terug naar de rust van Cape Coral. Na het ontbijt snel in de auto gestegen en ..... On the road again !In tegenstelling tot gisteren hadden we een strak blauwe lucht en het werd al snel weer lekker warm.Het leek vandaag wel sneller te gaan als gisteren maar het blijft een lange saaie rit. Onderweg nog zeker 4 wasberen gezien langs de kant van de weg, tot groot geluk van de gieren want die deden zich tegoed aan dit schijnbaar lekkere maaltje. De Amerikaanse Waxbear Association mag wel eens wat aandacht besteden aan verkeerslessen voor die beesten want we hebben ze alleen nog maar dood langs de weg zien liggen.Onderweg moest ik nog stoppen bij het Pioneers Museum, want Sandra had daar een oude trein zien staan en wilde even controleren of iedereen wel een kaartje had gekocht. Helaas voor haar zat er niemand in dus er viel weinig te schrijven. Nou dan maar even op de foto met het vehikel.In Punta Gorda zijn we bij de Walmart gestopt om wat shirts en korte broeken te kopen voor Sjors,want die was hier gekomen met een handtasje met 1 T-shirt en 1 korte broek. Verder hebben we daar ook weer wat victualiën ingeslagen want de voorraden begonnen op te raken. Dus de graanschuren zijn weer gevuld.Toen we thuis kwamen bleek het zwembad er nog steeds te zijn en het water was ook nog steeds goed op temperatuur. Dus hebben we een uurtje in het water gehangen en daarna een biertje gedronken. Die hakte er stevig in want iedereen zijn ogen gingen hangen. Daarom hebben we ‘s middags allemaal maar een klein dutje gedaan.... ook lekker !‘s Avonds hebben we een filmpje gekeken die Sjors had meegebracht want van de TV wordt je hier ook appelig. Het grote Presidential Debate was weer op alle kanalen. Na de film zijn we weer vroeg naar bed gegaan want het plan is om morgen naar Sanibel te gaan

17 Oktober 2012 - Thomas Edison Museum

​

Vanmorgen rond de klok van 7 uur zaten we met z’n allen aan het ontbijt. Na het bekijken van het lokale Fox News (Hart van Florida), tot de conclusie gekomen dat het geen strand dag werd. Het zoude hele dag bewolkt blijven met af en toe een bui. Dat van die bui klopte uiteindelijk niet, maar van-daag de zon niet gezien. Toen we vanmorgen bij de koffieshop aankwamen bleek die troela haarinternet rekening niet betaald te hebben dus moesten we uitwijken naar de, gisteren geopende, Mc Donalds in het winkelcentrum om een bak koffie te halen. Ze beloofde wel dat het morgen geregeld zou zijn want we zijn momenteel haar enige klanten heb ik het idee.Dus besloten om even in Fort Myers te gaan kijken. We zouden het Thomas Edison & Henry Ford Museum gaan bekijken. Want die staat in onze reisgids vermeldt, dus daar moesten we heen.Onderweg werd onze aandacht getrokken door het bord “Historic City Center Ft. Myers”. Inmiddels de ervaring van Sarasota vergeten en dus afgeslagen naar het Historic Center. Nou ook hier was het concept van een Historisch centrum op dezelfde manier ingevuld als in de rest van Florida. Plaats een paar bakstenen gebouwen, bestraat de weg met klinkers, in plaats van beton platen, en zet een betonnen nep gebouw neer met een paar pilaren en Voilá je hebt een Historic center. En vergeet voor-al de straat niet af te keggen met Mexicaanse eettenten. Maar al met al toch even een uurtje rondgelopen. Doordat het bewolkt was, en toch zo’n 30°, was het kleverig weer.  Dus weer in de auto gestegen en naar het Thomas Edison & Henry Ford museum gereden.Het museum was een alleraardigst museum. Er stonden oude auto’s en heel veel gloeilampen en grammofoonspelers. Daarnaast was er een hele mooie tuin met hele speciale vijgenbomen en planten. Na twee uurtjes in het museum te hebben doorgebracht zijn we weer naar huis gereden. We hadden nog een kip in de koelkast liggen die we zouden gaan roken. Toen ik de verpakking opentrok kwam de lijkenlucht mij tegemoet. Dus hebben we de kip gratie verleend en los gelaten in de Kliko waarna Sandra snel naar de Publix is gereden om een nieuwe te halen.In de tussentijd hebben we heerlijk in het bad gelegen. Want hoewel we geen zon hebben gezien vandaag was het toch heerlijk weer. Verder heb ik de schakelaar van de zwembad verlichting gevonden, dus staat er een nachtelijke pool party op het programma. Het weer knapt weer op dus morgen gaan we een nieuwe poging doen om Sanibel te bezoeken

18 Oktober 2012 - Cape Coral

​

Vanmorgen rond de klok van 5 uur weer mijn bed uitgerold. Ik was er gisteren dan ook om 10 uur ingegaan. We hebben onszelf wederom laten foppen door door Hart van Florida. Er hingen boven de golf van Mexico enorme onweersbuien die recht over ons heen zouden trekken. Nou je raadt het al,niets was minder waar. Maar met de kennis van die morgen dan toch maar besloten om thuis te blijven.Sjors en Sandra hebben de gehele dag in de zon rond het zwembad gehangen en wat zitten lezen.Ik zelf ben even naar Home Depot (Gamma) geweest. Hier aan de deur hangt een heel handig sleutelkastje dus daar ben ik even naar op zoek gegaan en ook gevonden. Home Depot mooie grote zaak en zeker niet duur. De peut is hier ook weer in prijs gezakt, we betalen nu omgerekend 77 eurocent per liter. Wat hier wel schrikbarend duur is zijn boodschappen. Daarnaast hangt het er ook nog vanaf naar welke winkel je toegaat, want de prijsverschillen onderling zijn ook nog eens enorm. We gaan voor de grote boodschappen maar naar de Walmart want die is het goedkoopst. Maar die werkt met hoog-bejaarden en mindervaliden, dus voordat je daar door de kassa heen bent is je ijs gesmolten. Voorde kleine dagelijkse boodschappen gaan we naar de Publix, prachtige winkel en snelle service maar het prijsverschil met Walmart is enorm. Kortom jullie begrijpen het al .... vandaag geen moer gedaan zodat ik verval in het analyseren van lokale supermarkten.Morgen gaan we naar Key West waar we het hele weekend blijven. Het is dan ook een rit van 550 Km,dwars door de Everglades. Dus niet iets wat je even op een dag heen en weer doet. Daarnaast is Key West heel gezellig, vooral ‘s avonds, dus blijven we 3 nachtjes om maandag weer terug te keren in Cape Coral. Even de vakantie stress ontlopen.....Vanmorgen was de internet verbinding bij de koffieshop nog steeds niet geregeld zodat we moesten uitwijken naar de Mc Donalds. Maar daar was de verbinding dusdanig traag dat ik maar een paar foto’s heb kunnen uploaden.

19 Oktober 2012 - Everglades & Key West

​

Vanmorgen vroeg vertokken richting Key West. We hebben de Tamiami Trail dwars door de Everglades gevolgd. Een weg van 175 Kilometer, waarbij we welgeteld 20 auto’s zijn tegen gekomen. Onderweg een aantal malen gestopt om naar wat Wildlife te kijken. We hebben flink wat krokodillen, mooie vogels en schildpadden gezien.Daarna zijn we alle eilanden van de Keys over gereden, Dat kan ook niet anders want we zitten op het laatste eiland. Uiteindelijk hebben we 8 uur gedaan over 475 Kilometer. De maximum snelheden zijn hier dan ook van het type bebouwde kom. Af en toe word je daar wel eens moe van. We hebben een Bed & Breakfast genomen in het centrum. Een heel oud houten gebouw met veranda’s en .... gelukkig een zwembad want de temperaturen liggen hier een stukje hoger dan in Cape Coral. Maar we zitten dan ook midden in het centrum wat er misschien ook aan bijdraagt.De kamer is niet groot en krakkemikkig, maar we zijn hier dan ook niet voor de kamer. Er is hier voldoende vermaak en je kunt eigenlijk ook gewoon buiten slapen als je wilt. Gistermiddag na aankomst eerst even uitgepuft in het zwembad. Daarna zijn we naar de stad gewandeld waar we drijfnat aan- kwamen. De luchtvochtigheid is hier skyhigh, dus bij iedere stap voel je een straaltje zweet je bilnaad in stromen.We hebben wat gewandeld over Duval Street en we hebben wat rond gekeken op de kade van de Cruiseboten. Daar zitten ‘s avonds een hoop straat artiesten, wat leuk is om naar te kijken. Vervolgens zijn we naar Sloppy Joe gegaan voor een biertje en een hapje. Daar werd die arme Sjors wederom om zijn paspoort gevraagd. Die had hij niet bij zich dus kreeg hij wederom geen bier. Dat hebben we opgelost door één cola te bestellen voor hem en vervolgens hebben we samen mijn bier opgedronken. De serveerster raadde ons een Sloppy Joe Plate aan. Dit bleek uiteindelijk een Heart Attack Snack te zijn.Daar hebben we maar een paar happen van genomen want het vermoeden bestond dat deze hap een hoog maagzuur gehalte had. Morgenavond maar ergens een visje eten.Het wordt morgen weer een prachtige dag, dus Sjors dik in het vet en dan maar even op het strand kijken

20 Oktober 2012 - Key West

​

Vanmorgen om kwart over 8 wakker geworden. Dat was een hele schok om zo laat wakker te worden.We hebben heerlijk aan het zwembad zitten ontbijten. Weliswaar Amerikaans met koffie en muffins,maar ze schenken hier de eerste normale bak koffie die we gedronken hebben sinds we hier zijn.Alles moet hier schijnbaar een smaakje hebben. Koffie met vanille, chocolade of hazelnoten smaak is hier heel normaal. Dit geldt overigens niet alleen voor de kofie maar voor alles. Het scheelt er nog maar aan of je krijgt hier kip met kalkoen smaak.Na het ontbijt sloeg het noodlot toe. De WC begon te borrelen en toen kwam alles omhoog. Ze zouden het wel even repareren, maar inmiddels stonk de hele kamer naar stront en hebben we een andere kamer gekregen. Maar ook op deze kamer is het alweer sukkelen met de plee. Nadat we onze, paar,spulletjes hadden over gepakt zijn we naar het strand gegaan. We hebben een uurtje langs de water-lijn gelopen en we hebben op de pier naar de visjes staan kijken. Het water is hier glashelder en volmet aquarium vissen. Maar het zonnetje begon toch wel ernstig te prikken, want het was inmiddels rond het middaguur. Dus zijn we terug gegaan naar het hotel. Onderweg nog even een paar doosjes met blikjes drinken gekocht. Vervolgens zijn we neergestreken in het zwembad aan het inmiddels door ons geconfisqueerde tafeltje. Er staat hier ook een ijsmachine dus de koelbox gevuld met ijs. De rest van de middag onder de parasol doorgebracht met een boekje en een blikje.Aan het eind van de middag zijn we richting de stad gelopen. Daar hebben we wat rond gewandeld en wat rondgekeken. Ook nog even een ijsje gekocht. Ook dat kon weer niet normaal. Het kleinste ijsje was ongeveer de grootste die je in Nederland kunt kopen en vooral mierzoet. Dus die hebben we voor de helft aan de kippen opgevoerd.Rond de schemer komen er op de kade allerhande straat artiesten waar we ook nog een uurtje naar hebben zitten kijken. Daarna zijn we even wat gaan eten in een visrestaurant waar we vorig jaar ook geweest zijn. Dit was nog steeds prima te eten en niet duur. Wat we morgen gaan doen zien we nog wel..

21 Oktober 2012 - Key West

​

Vandaag de immer terugkerende “Hebbuh wij weer” vakantiedag. En we waren niet eens in Frankrijk waar de Gendarme altijd jacht op ons maakt. Deze keer waren de problemen van een heel andere orde.‘s Morgens na het ontbijt eerst even naar het strand geweest om wat langs de vloedlijn te sjouwen.Daarna hebben we een stukje gereden over de eilandjes. Vlak bij het hotel ontdekten we een Cubaanse koffie en broodjes tent waar we tussen de middag even een broodje hebben gegeten. Daarna terug naar het hotel voor een rustig middagje aan het zwembad, dachten we toen nog in onze onschuld....In de, nieuwe, kamer aangekomen bleek de pot weer vol met stront te staan. Dus maar weer naar de receptie getogen om daar melding van te maken. Nadat ik eerst de nodige beschuldigingen moest pareren, werd de klusjesman van huis gebeld. Wij waren inmiddels aan het zwembad gaan zitten en na een uurtje kwam de Ontstop Negert. Die ging helemaal tegenover ons over de zeik en we moesten maar oprotten uit het hotel want we waren Trash !... En dit ten overstaan van het halve hotel die ons al scheef aan begonnen te kijken. Dus vervolgens de manager erbij en die suste de boel. Maar persoonlijk was ik er helemaal klaar mee. Vervolgens probeerde Oom Tom mij ook nog dood te kijken, maar helaas ben ik al 25 jaar getrouwd dus dat heb ik met een ferme glimlach afgedaan wat hem nog bozer maakte. Na een uurtje poeren, 250 condooms en 500 Babydoekjes verder was de zaak weer geregeld.Ik was eigenlijk van plan op te stappen maar de rit van 8 uur naar huis en dat ‘s middags om 3 uur hield mij tegen. Dus maar een paar biertjes achterovergeslagen en na wat oude vakantie anekdotes (Frankrijk) zat de stemming er weer in. Voor het schrijven van Internet Reviews van het hotel ga ik thuis nog wel eens even voor zitten.‘s Avonds zijn we weer naar de kade gegaan om naar de straat artiesten te kijken. Daar lag in de haven een oude bekende van ons uit Aruba (Carnaval Destiny). Daarna zijn we even een paar biertjes gaan halen in The Hog breath, waar Sjors weer gesnapt werd met een flesje bier in zijn hand. Je mag hier auto rijden als je 16 bent, een pistool kopen als je 18 bent maar een flesje bier pas als je 21 bent.En regels zijn regels....dus heb ik hem maar geleegd voor hem.Na het biertje zijn we bij de Salad Bar een enorme Salade gaan halen. Die was zo lekker dat je er bijna vegetariër van zou worden. Al met al toch een leuke dag gehad !We zijn om half 10 naar bed gegaan want na het debacle van vandaag trekken we morgenochtend heel vroeg aan onze knieën.