Cape Coral Florida 2012

Week 2

Van 1 t/m 26 oktober 2012 zijn wij op vakantie in Cape Coral, Florida.

​

Om het thuisfront op de hoogte te houden proberen wij elke dag een stukje te schrijven over onze belevenissen hier.

08 Oktober 2012 - Pine Island

​

Vanmorgen met een schok wakker geworden, het was al 7 uur !Nee sterker nog het was al licht !Na het ontbijt zijn we even naar de koffieshop gereden om een bakkie te doen en even met de kindjes te Skypen. We kregen zowaar antwoord van ze. Dus moeder ook weer gerustgesteld. Vervolgens hebben we met veel pijn en moeite wat flappen getapt, want de machinelas de kaart van Sandra niet en die van mij wel. Terwijl dit juist de vorige keer andersom was.Daarna zijn we gelijk doorgereden naar Pine Island om de plaats nog eens wat rustiger te bekijken.De weersvoorspelling was dat het de gehele dag bewolkt zou zijn. Uiteindelijk klopte dit deze keer ook. We hebben vandaag de zon weinig gezien. Niet zo erg want de temperatuur is nog steeds boven de 30 graden. De luchtvochtigheid is zelfs laag.We zijn het hele eiland over geweest en hebben alle hoekjes en gaten bekeken. Het is een mooi eiland(je) met veel Wild Life. Er zijn veel vogels en langs het water was ook het één en ander te zien en te beleven. Edoch toen we naar de andere kant van het eiland reden werd onze weggekruist door een grote dikke zwarte slang van een meter. Toen nam bij Sandra de belangstelling af om nog naar meer beesten te gaan zoeken. Maar al met al zijn we toch zo’n beetje de rest van de dag op het eiland geweest.Bij terugkomst hebben we nog even gezwommen en in de avond hebben we een lobster gegeten bij “Sandy Hook”. Het schijnt dat de zon vanaf morgen of overmorgen weer Full Time te voorschijn komt. Wanneer dat zo is zijn we van plan weer naar het strand van Sanibel te gaan.

09 Oktober 2012 - Sanibel Island

​

Na een bijzonder onrustige nacht vanmorgen weer om 6 uur opgestaan.Vannacht om precies 3 uur wakker geworden omdat er in huis een aantal brandalarmen afgingen.Dus gelijk op de automatische piloot het bed uit gesprongen, brandwerend pak aan, laarzen aan, perslucht omgehangen, Motorola op kanaal 2 en als leider aanvalsploeg 1 op onderzoek gegaan waar de brand was. Maar na een complete ronde in en rond het huis geconstateerd dat het loos alarm was. Het lijkt de Marine wel. CO2 kan het ook niet zijn want er is hier geen gas of iets dergelijks aanwezig.En rook was er ook niet waar te nemen. Daarna weinig tot niet meer geslapen. Omdat één of andere local ons op de mouw had gespeld dat we bij de brug naar Pine Island ‘s morgens tussen 6 en 9 Dolfijnen zouden kunnen zien, wij naar de brug. Ik had er zelf al weinig hoop op, maar Sandra was nog vol goede moed. Nou ik heb maar wat naar vrachtwagens staan kijken die voorbijkwamen, want die Flipper met zijn irritante lachje kwam dus mooi niet opdagen. Na een uur of 2 vrachtwagen spotten zijn we maar gelijk door gereden naar de koffieshop. We hadden een afspraak met Floris op Skype omdat die vandaag moest afrijden voor zijn vrachtwagenrijbewijs. Na 2 kopjeskoffie bleek die gelukkig geslaagd te zijn.Na de koffie de spullen thuis opgehaald en door naar Sanibel voor een paar uurtjes strand.Het was vandaag een wolkeloze dag dus op naar het strand. Op Sanibel aangekomen hebben we een kleine omweg genomen via het Rammedammedingdong Natuurpark. Daar hebben we een uurtje rond gereden. Op zich een leuk parkje waar nog het één en ander aan vogels, vissen en krokolodokussen te zien waren. Leuk voor Sandra, kon ze nog wat steentjes naar de krokodillen gooien. Daarna zijn we naar Bowman Beach geweest.Op het strand was het heerlijk rustig. Er was bijna niemand. We hebben ongeveer 2 uur in he twater gelegen. Het water was inmiddels weer opgeklaard en heerlijk warm. Op de terugweg naar de auto zagen we nog twee zeekoeien zwemmen, maar ja je raadt het al....camera in de auto gelaten.We hebben vandaag weer wat kleur opgedaan en het was prima toeven op het strand, maar helaas de zon begon toch wel wat te prikken. Dus na een uur of 2 op het strand geweest te zijn weer naar huis getogen. Onderweg naar huis bij de Walmart nog wat victualiën ingeslagen. Bij thuiskomst snelhet bad in en de rookoven opgestookt met drumsticks deze keer.‘s Avonds onze dagelijks ritueel uitgevoerd, 2 uurtjes The Simpsons gekeken en vroeg naar bed. Hopend dat we vannacht geen Brand Alarm hebben.....Morgen gaan we een dagje naar Sarasota en Venice

10 Oktober 2012 - Sarasota

​

Vanmorgen weer om 6 uur uit de veren gegaan. Na het eten eventjes koffie gedronken bij het koffietentje hier in de buurt voor de Wifi.Na het consulteren van de reisgids besloten om het historische centrum van Sarasota te gaan bekijken. Weliswaar een flauwe rit van 100 Km over de Interstate 75 (één lange rechte weg,waar je slecht 105 Km/u mag rijden), maar volgens de gids de moeite waard. En ik citeer “Een waar El Dorado met historische gebouwen en gezellige winkeltjes”. Nu is in Amerika al snel iets“historisch”, wanneer e.e.a. voor vorige week woensdag is gebouwd, maar dit sloeg alles. De genoemde winkelstraten waren niet groter dan het winkelcentrum van Herejezusveen. Het besloeg een straatje van 100 meter links en 100 meter rechts. Volgepropt met Mexicaanse eet-tenten, en af en toe een winkeltje met kleding waarvan je je afvraagt wie er in die rommel wil lopen. En getuige de foto’s waren de historische gebouwen ook al niet aanwezig, tenminste niet in onze beleving. Dus daar waren we snel op uitgekeken, hoewel de area Sarasota op zich wel aardig was. Op de weg naar huis nog wel een Wasbeer gezien ...... dood langs de weg :(Onderweg nog een stopje gemaakt bij een Walmart Supercenter om een nieuwe zwembroeken wat T-shirts voor de jongens te kopen. Al met al toch een halve dag onderweg geweest naar niets. Je kan er maar geweest zijn, kunnen we weer afkrassen in onze Capitool Reisgids :) Gelukkig bleek bij thuiskomst ons badje nog steeds aanwezig te zijn, dus na een duik was de teleurstelling weer snel van ons afgewassen.Omdat we geen zin hadden om iets te koken hebben we bij de lokale Chink een paar kartonnen doosjes Chinees gehaald die prima te eten waren.Nou morgen maar weer naar het strand op Sanibel. Einde Cultureel gedoe !

11 Oktober 2012 - Miromar

​

Vanmorgen ging de biologische wekker weer om half 6. Het was vanmorgen ook fris, slechts 22 graden.Ook hier begint het herfst te worden. Na het ontbijt het gebruikelijke ritueel, even een uurtje naar de koffieshop.Jammer genoeg werd er op de TV gemeld dat de weg naar Sanibel geblokkeerd was door een ernstig auto ongeluk en dat dat nog wel een aantal uren kon duren. Hoe ze dat voor elkaar krijgen weet ik niet want ze rijden hier als slakken. Het enige wat ik kan bedenken is dat ze druk waren met bellen en/of SMS’en. Dat is hier blijkbaar nog steeds toegestaan en dat gebeurt dan ook in hoge mate. Wij hebben ook al een paar keer torpedo ontwijk maatregelen moeten nemen omdat onze mede weggebruikers drukker waren met hun telefoon dan met het verkeer.Aan de hand van het lokale krantje wat hier op donderdag op de oprit gekwakt wordt, besloten om naar het Miromar Outlet Center te gaan. We hadden toch nog wat winterkleding nodig, en aangezien het komend weekend Columbus Day is waren de aanbiedingen niet van de lucht. Het outlet center ziet er echt schitterend uit en we hebben nog redelijk wat winterkleding voor bijzonder lage prijzen kunnen scoren.Onderweg naar het winkelcentrum zijn we nog even gestopt bij het Harley Davidson centrum om even rond te kijken en te informeren wat het huren van een motor kost. Het was een prachtige winkel, maar de huur van een motor kwam op $175,00 per dag en dat maal 2 plus de verzekering daar kun je bijna een motor voor kopen. Dus dat hebben we maar uit ons hoofd gezet.Nadat we uit het winkelcentrum kwamen zijn we uiteraard weer het zwembad ingedoken, want het was een stralende dag vandaag. Het schijnt het weekend ook prachtig weer te worden dus hopen we het komend weekend Sanibel wel te kunnen bereiken.

12 Oktober 2012 - Red Lobster Day

​

Vanmorgen het zelfde ritueel als iedere ochtend, ontbijt en koffieshop.Het was vannacht wederom fris (22°C) en er deed zich een vreemd fenomeen voor. In 1 nacht groeide er opeens een paddenstoel op het terras. Die aan het einde van de dag ook weer het loodje gelegd had.HERFST !Na de koffie gelijk naar Sanibel gereden om op het strand te gaan liggen. We zijn weer naar Bowman Beach geweest. Alles prima geregeld daar. Mooie WC’s en een douche om af te spoelen na het strandbezoek, zelfs een Cola automaat midden in het bos. Op de weg naar het strand nog een krokodil waar-genomen tussen de Mangrove bosjes. We hebben een uurtje of 3 op het strand gelegen. Het water van de zee is inmiddels weer helemaal opgeklaard en weer helemaal helder. Daarnaast is het zeewater heerlijk warm. De hemel was blauw en er stond een lekker windje. Dat bleek achteraf het grote gevaarte zijn.Toen we thuis kwamen bleken we Engels bruin te zijn.Toen we vanaf het strand vertrokken liep er een oude man, van Amerikaanse omvang, zo’n 50 meter voor ons uit die ter plaatse in elkaar zakte. Ik dacht dat die ouwe ter plekke het loodje aan het leggen was. Maar niets was minder waar, hij had jeuk aan zijn knie en toen hij wilde krabben kreeg de zwaartekracht vat op hem en zeeg hij ter aarde. Maar vanwege zijn omvang, zeg maar 200 Kg lillend bakvet, kon hij niet meer overeind komen. Dus met veel pijn en moeite die ouwe weer opgekrikt. Dat was geen sinecure want hij was ook nog eens slecht ter been en liep met een stok.Op de weg terug nog een paar boodschapjes gedaan bij Walmart, wat ook altijd een belevenis is.De Walmart is het ontmoetingspunt van het créme de la créme van de Amerikaanse samenleving.Het is één groot rariteiten kabinet wat daar boodschappen aan het doen is. Thuis snel het zeil weer van het bad getrokken. We hebben ‘s nachts een zeil over het zwembad om te voorkomen dat de temperatuur van ons badje daalt. En dat werkt uitstekend want het water blijft prima op temperatuur.  Daarna hebben wij ons manmoeding door de “Harvest Collection” van Samuel Adams geslagen. Uiteraard lagen we weer om half tien in bed ..... een klein beetje na te gloeien

13 Oktober 2012 - Luie dag

​

Vanmorgen was de brand er een beetje uit, dachten we. Maar dat bleek later op de dag weer niet zo te zijn, we zijn nog steeds vuurrood. Dus maar besloten om er vandaag een rustige dag van te maken. Eerst maar eens rustig een ontbijtje genomen. En daarna maar weer op naar de koffieshop. Toen we bij de koffieshop aankwamen begonnen ze gelijk al koffie in te schenken, want ze weten al precies wat we hebben willen. Op de terugweg naar huis zagen we dat er open huis was bij het brandweer station hier in de buurt. Dus hebben we besloten om daar eens even te gaan kijken, dit gezien in het licht van het brandalarm van afgelopen week. Gelijk eens even informeren hoe lang het duurt voordat ze bij ons zijn. Maar we waren er nog geen 5 minuten of er kwam een alarm melding binnen en stonden we daar in een leeg gebouw .... hebben wij weer ! Toen we daar vertrokken zagen we op een bord dat er een Columbus Day Parade zou zijn op SE 47th Street. Nou dan daar maar even heen. Dus na een half uur rijden aangekomen op SE 47th street, toen bleek dat die straat nog dooier was dan de Osseweid in Venhuizen. Bij nader onderzoek bleek dit SE 47th street in Fort Myers te zijn en niet Cape Coral. Toen hadden we er wel genoeg van en zijn naar huis gereden.Rond 12 uur kwamen we thuis en hebben het zeil van het bad getrokken. We hebben heerlijk op het terras gezeten en in het zwembad gehangen onder het genot van een drankje. Maar uiteindelijk moesten we toch weer de schaduw opzoeken omdat onze tere huid weer begon op te spelen.In de middag de rookoven maar weer opgestookt voor een stukje vlees.Het plan is om morgen naar de Bikers parade te gaan kijken, Als het goed is komt er een stoet van 1500 motorfietsen, nou ja motorfietsen, Harley Davidsons voorbij. Schijnbaar voor één of ander goed doel (zijn ze hier gek op). Wij willen even bij het eindpunt gaan staan, daar schijnt van alles en nog wat te doen te zijn. Maar daarover morgen meer. Zal wel wat later worden, wantmaandagmorgen vroeg  vertrekken we voor 1 nachtje naar Orlando om Sjors op te halen. We hebben inmiddels weer een kamer in La Quinta  in Lake Mary geboekt. Want ik heb geen zin om die Interstate 75 twee keer te rijden, en al helemaal niet in het donker

14 Oktober 2012 - Bikers Parade

​

Vanmorgen om half 5 wakker geworden en na een kwartiertje draaien er maar uit gegaan. Even een paar uurtjes achter mijn laptop gezeten en wat rommel van de harde schijf gemikt.Om een uur of 7 kwam Sandra dan ook eindelijk haar bed uit en hebben we wat gegeten. Daarna uiteraard naar de koffieshop geweest om Sjors, via Skype, de laatste instructies te geven.Na de koffie gelijk naar Fort Myers gereden om langs de route te gaan staan van de Bikers Parade.We konden helemaal tot het einde komen. Daar hebben we de auto geparkeerd en het laatste stuk gelopen naar de grote parkeerplaats bij de Harley Shop. Daar speelde inmiddels een bandje en het het was al gezellig. We waren precies op tijd, want nog geen 5 minuten later kwam de stoet van 1500 motoren al aan rijden. Ik heb even 10 minuten staan filmen, maar de binnenkomst duurde zeker zo’n 1,5 uur. Het bleef maar door gaan. We hebben daar nog een uurtje rond gelopen en wat gekeken naar de geparkeerde motoren. Er stonden hele fraaie exemplaren tussen.Toen we motor moe waren zijn we weer naar huis gereden, waar we even een biertje gedronken hebben en wat gezwommen.Rond een uur of 4 begonnen we een beetje in te kakken en toen zijn we gewoon lekker even op bed gaan liggen tot een uur of 6 ..... gewoon omdat het kan.Morgenochtend vertrekken we naar Orlando (300 Km) om Sjors van het vliegveld in Lake Mary te halen. Als het goed is komt hij daar rond de klok van half 6  (lokaal) aan. Daarna gaan we naar een hotelletje om de volgende dag weer richting Cape Coral te rijden.